کامپوزیت دندان در شیراز

زیبایی دندان‌ها بخش مهمی از چهره فرد را شامل می‌شود که شما با انجام کامپوزیت دندان می‌توانید زیبایی در لبخند را برای خود به ارمغان بیاورید و با رعایت و مراقبت‌های بعد از کامپوزیت تا همیشه دندان‌های سفید، زیبا و درخشانی داشته باشید.

زیبایی دندان‌ها بخش مهمی از چهره فرد را شامل می‌شود که شما با انجام کامپوزیت دندان می‌توانید زیبایی در لبخند را برای خود به ارمغان بیاورید و با رعایت و مراقبت‌های بعد از کامپوزیت تا همیشه دندان‌های سفید، زیبا و درخشانی داشته باشید.

امروز استفاده از ونیر کامپوزیت یکی از بهترین روش درمانی برای داشتن دندان‌های زیبا و درخشان به شمار می‌رود. ما در این مقاله قصد داریم تا علاوه بر معرفی بهترین دکتر کامپوزیت دندان در شیراز را به همراه مشاوره رایگان، صفر تا صد انجام کامپوزیت را برای شما عزیزان بازگو کنیم.

پس تا انتهای این مقاله از وب سایت دکتر سیروس قاسمی با ما همراه باشید. جهت دریافت مشاوره رایگان از دندانپزشکی دکتر قاسمی شماره خود را در فرم زیر وارد کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

کامپوزیت دندان به زبان ساده یعنی چه؟

در انجام عمل کامپوزیت یک ماده خمیری مانند را بر روی دندان‌های شما که رنگی طبیعی همچون دندان‌های شما دارد قرار می‌دهند و سپس به کمک اشعه مخصوص آن را سفت می‌کنند که شما بلافاصله می‌توانید نتیجه کامپوزیت را مشاهده کنید و از داشتن دندان‌های زیبا و درخشان لذت ببرید.

توجه داشته باشید که انواع مختلفی از ترکیبات کامپوزیتی برای اصلاح و درمان زیبایی دندان وجود دارد. ترکیب نهایی کامپوزیت برای زیبایی ترمیم و اصلاح دندان یک ماده خمیری مانندی است که این ماده خمیری مانند به راحتی داخل حفره‌های دندان قرار می‌گیرد و ناهمواری‌های دندان را پر می‌کند. ترکیباتی که برای کامپوزیت دندان  انجام می‌شود کاملاً هم رنگ دندان‌های طبیعی و فاقد ترکیبات فلزی است که کاملاً دندان‌هایتان را یکدست سفید و درخشان می‌کند.

اگر به دنبال یک روش درمانی زیبایی برای دندان‌های خود از طریق کامپوزیت دندان  هستید توجه داشته باشید که کامپوزیت دندان با طیف رنگی گسترده و برندهای مختلف ایرادات دندانی همچون لب پریدگی ،بدرنگی،بدفرمی و شکستگی را رفع می نماید.

عکس کامپوزیت دندان قبل و بعد

مشاوره رایگان دندان توسط دکتر قاسمی

لطفا در صورت تماس با مطب ذکر کنید که از طریق سایت تماس گرفته اید

مشاوره رایگان ایمپلنت دندان در شیراز

ونیر کامپوزیت دندان مناسب چه کسانی است؟

کامپوزیت ونیر دندان یک روش زیبایی کم هزینه برای ترمیم و زیبایی دندان‌های جلویی است. این روش درمانی برای افرادی که دندانهای سالمی دارند ولی به دلیل تغییر رنگ‌ها دندانها و شکستگی جزئی می‌خواهند از طریق این روش لبخندی زیبا و جذاب داشته باشند مناسب است.

دندانپزشکی دکتر قاسمی در شیراز با بررسی وضعیت  فرد و ویژگی‌های دهان و صورت فرد بهترین روش درمانی را به مراجعه کنندگان پیشنهاد می‌کند. در کامپوزیت ونیر دندانها را نمی‌تراشند و کامپوزیت بر روی دندان‌های فرد چسبانده می‌شود. پس به طور خلاصه برای اینکه بگوییم:

چه کسانی کاندیدای ونیر کامپوزیت هستند

در کامپوزیت دندان از مواد رزین کامپوزیت برای شکل دهی و همچنین فرم دهی بر روی دندان‌ها و تغییر شکل ظاهری آنها به منظور، ترمیم، اصلاح، صاف کردن، یکدست و درخشان‌تر کردن دندان‌ها استفاده می‌شود.

افراد زیر کاندیدای مناسب برای کامپوزیت ونیر هستند

  • افرادی که دارای دندان‌های شکسته‌اند
  • افرادی که در دندانهایشان فاصله جزئی وجود دارد
  • افرادی که دارای دندان‌های زرد هستند
  • افراد که دندان‌های آن دچار لکه است
  • افرادی که به مراقبت‌های بهداشت و دندان خود اهمیت می‌دهند

صفر تا صد کامپوزیت دندان + مراقبت‌های قبل و بعد

ما در این بخش به اینکه کامپوزیت چیست و انواع آن کدام است و انجام صفر تا صد کامپوزیت دندان در شیراز توسط بهترین دکتر کامپوزیت شیراز دکتر سیروس قاسمی به همراه مراقبت‌های قبل و بعد از عمل کامپوزیت خواهیم پرداخت علاوه بر این به تفاوت میان عمل لمینت و کامپوزیت و همچنین هزینه کامپوزیت در شیراز و معایب هر دو روش اصلاح، ترمیم و زیبایی دندان‌ها اشاره خواهیم نمود.

کامپوزیت دندان یک روش درمانی  سریع وآسان است که توسط دندانپزشک متخصص انجام می‌شود و زیبایی فرد را دو چندان می‌کند که انجام صفر تا صد آن در یک جلسه انجام می شود .

صفر تا صد کامپوزیت دندان در شیراز توسط دکتر قاسمی
بهترین برند کامپوزیت دندان چیست؟ 

بهترین برند کامپوزیت دندان چیست؟ 

برندهای مختلف کامپوزیت دندان در بازار وجود دارند که اکثر برندها دارای استاندارد لازم بوده و مراحل کنترل کیفی را طی کرده اند.اما باید توجه داشت که مهارت و تکنیک دندانپزشک است که باعث مرغوبیت یک برند کامپوزیت می شود لذا باید در انتخاب دندانپزشک متبحر و باتجربه دقت کرد.

دندانپزشکی دکتر قاسمی در شیراز با به روز ترین تکنیک ها و بهترین متریال بهترین خدمات زیبایی دندان را ارائه می دهد.

انواع کامپوزیت های دندانی به نقل از سایت دوراپرو هلث عبارتند از:

چند نوع کلیدی از کامپوزیت های دندانی وجود دارد که از بین آنها می توان انتخاب کرد:

  • یونیورسال: این نوع کامپوزیت دندان برای استفاده برای دندان های قدامی یا خلفی طراحی شده است. در اصل، آنها زیبایی مورد نیاز برای دندان های جلویی و همچنین مقاومت فشاری مورد نیاز هنگام پر کردن دندان های عقب را دارند.

  • پر کردن حجیم: برخلاف برخی از انواع کامپوزیت های دندانی، کامپوزیت های پرکننده حجیم نیازی به استفاده در لایه های جداگانه ندارند. این باعث می شود که پرکردن بسیار سریعتر و کارآمدتر قرار گیرد و به دندانپزشکان امکان می دهد بیماران بیشتری را ببینند.

مشاوره رایگان ایمپلنت دندان در شیراز
معرفی مدل های مختلف کامپوزیت

معرفی مدل های مختلف کامپوزیت

روکش سرامیکی یا پرسلن

روکش سرامیکی یا پرسلن نوعی ماده سخت مخصوص برای ترمیم دندان‌ها به شمار می‌رود. برای استفاده از این روش نیاز به قالب گیری تخصصی و اندازه‌گیری رایانه‌ای دارید. در این روش تمامی قالب‌ها برای مراجعه کنندگان ساخته می‌شود. از این روش بیشتر برای ترمیم آن دسته از دندان‌های قدامی، خلفی و همچنین رفع مشکلات جدی دندان‌ها استفاده می‌شود.

رزین کامپوزیت دندان

رزین کامپوزیت دندان یک روش درمانی معمول در دندانپزشکی برای ترمیم و زیبایی است که دارای اندازه‌های متنوعی است که برخی از ذرات آنها ریزتر و برخی دیگر بزرگتر است بر همین اساس دوام و نحوه استفاده از آنها با یکدیگر متفاوت است که دارای انواع مختلفی به قرار زیر است.

رزین کامپوزیت ماکروفیل درشت دانه

کامپوزیت ماکروفیل درشت دانه نوعی روش درمانی برای کامپوزیت دندان در شیراز است که دارای ذرات 10 تا 20 میکرومتر است که این ذرات کمی بزرگتر از انواع دیگر کامپوزیت محسوب می‌شود که استفاده از این ذرات دوام و ماندگاری مواد را افزایش می‌دهد که البته ترمیم را دشوار می‌کند.

رزین کامپوزیت دندان هیبرید، میکرو هیبرید و نانو هیبرید

استفاده از رزین کامپوزیت دندان هیبرید، میکرو هیبرید و نانو هیبرید باعث افزایش مقاومت در برابر سایش، دوام و … می‌شود. یکی از معایب اصلی این روش این است که با گذشت زمان زیبایی خود را از دست می‌دهد. در این روش کامپوزیت در محدوده 10 تا 15 میکرومتر و در برخی موارد در محدوده 40 میکرومتر قرار دارد. توجه داشته باشید که ریز هیبریدها هر دو در گروه کامپوزیت های هیبریدی با دامنه ذرات کمتر از صد نانو متر قرار دارند.

ونیر کامپوزیت دندان

کامپوزیت ونیر دندان یک روش درمانی کم هزینه برای ترمیم و زیبایی دندان‌های جلویی است. این روش درمانی برای افرادی که دندانهای سالمی دارند ولی به دلیل تغییر رنگ‌ها دندانها و شکستگی جزئی می‌خواهند از طریق این روش لبخندی زیبا و جذاب داشته باشند مناسب است. بهترین مرکز کامپوزیت در شیراز با بررسی وضعیت فرد و ویژگی‌های دهان و صورت فرد بهترین روش درمانی را به مراجعه کنندگان پیشنهاد می‌کند. در کامپوزیت ونیر دندانها را نمی‌تراشند و کامپوزیت بر روی دندان‌های فرد چسبانده می‌شود.

رزین نانو کامپوزیت دندان

نانو کامپوزیت دندان در واقع یک روش ترکیبی از کامپوزیت ها برای اصلاح و ترمیم زیبایی دندان‌ها به شمار می‌رود که اندازه ذرات آن 20 نانومتر است. نانو کامپوزیت هیبرید در برابر سایش مقاوم است.

رزین کامپوزیت میکروفیل ریز دانه

کامپوزیت میکروفیل ریزدانه دارای ذراتی کمتر از 100 نانو متر است که دوام و مقاومت کمتری نسبت به میکروفیل دانه درشت دارد.

کامپوزیت دندان ips

کامپوزیت دندان ips جدیدترین نوع کامپوزیت است که دوام و استحکام بالایی دارد. سازگاری بالایی با لثه‌ها دارد به همین دلیل از عفونت‌های لثه‌ای تا حدود زیادی جلوگیری می‌کند. در این روش بهترین مرکز کامپوزیت شیراز با استفاده از متریال های خام برای شما یک دندان زیبا و جدید می‌سازد.

کامپوزیت دندان بهتر است یا لمینت؟

بیشتر افراد برای ایجاد لبخندی زیبا به کلینیک‌های دندانپزشکی مراجعه می‌کند و از طریق لمینت و کامپوزیت طرح زیبایی به لبخند خود می‌بخشند که هر دو روش مزایای زیادی به قرار زیر دارند:

نکات مهم مراقبت های پس از کامپوزیت دندان

از نکات مهم نگهداری از کامپوزیت دندان می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

حداقل 48 ساعت پس از انجام عمل کامپوزیت از نوشیدن اقلامی همچون نوشابه، چایی، قهوه و … خودداری کنید. البته برای اینکه کامپوزیت دندان‌هایتان همیشه سفید و درخشان باشد بهتر است این رویه را به صورت طولانی مدت ادامه دهید

از وارد کردن فشار به دندان‌ها خودداری کنید

از کشیدن سیگار خودداری کنید

با دندان‌های خود آجیل نشکنید

از جویدن ناخن‌های خود خودداری کنید

هر از چند گاهی به منظور چکاپ به پزشک معالج خود مراجعه کنید

از خوردن مواد غذایی که ایجاد لکه در دندان می‌کند خودداری کنید

مشاوره رایگان کامپوزیت دندان در شیراز

لطفا در صورت تماس با مطب ذکر کنید که از طریق سایت تماس گرفته اید

مشاوره رایگان ایمپلنت دندان در شیراز

مزایای کامپوزیت دندان

کامپوزیت روشی آسان و سریع برای ترمیم و اصلاح دندان‌های آسیب دیده، شکسته، لکه‌دار و …. است

دندان شما را سفید، زیبا و درخشان می‌کند

طول عمر بالایی بین 5 تا 10 سال در صورت مراقبت و نگهداری دارد

دندان‌ها را یکدست و سفید می‌کند و حفره‌های دندان را به طور کامل می‌پوشاند

بلافاصله پس از درمان می‌توانید نتایج درمان را مشاهده کنید

هزینه کامپوزیت دندان نسبت به سایر روش‌ها کمتر است

روشی بدون درد است

کامپوزیت روشی آسان و سریع برای ترمیم و اصلاح دندان‌های آسیب دیده، شکسته، لکه‌دار و …. است

اما در خصوص لمینت دندان

تمامی لکه‌ها را از بین می‌برد و دندان‌های یکدست سفیدی را برای شما به ارمغان می‌کند

شکستگی‌ها، ترک خوردگی‌های و لب پر شدگی دندانهایتان را رفع می‌کند

لمینت دندان دندان‌های شما را درخشان‌تر، سفیدتر و در عین حال زیباتر می‌کند

لمینت دندان دندان‌های شما را درخشان‌تر، سفیدتر و در عین حال زیباتر می‌کند

سایز و اندازه دندان‌ها را اصلاح می‌کند

به دندان‌های شما فرم می‌دهد

سایز و اندازه دندان‌ها را اصلاح می‌کند

به دندان‌های شما فرم می‌دهد

طول عمر بالایی بین 10 تا 15 سال در صورت مراقبت دارد

ایرادات جزئی دندان را رفع می‌کند

نتیجه درمان بلافاصله قابل مشاهده می‌شود

معایب ونیر کامپوزیت دندان چیست؟

تغییر رنگ و لکه پذیری سریع

ماندگاری کم نسبت به روش لمینت

نیاز مداوم به تعمیر و پولیش

معرفی بهترین دندانپزشک کامپوزیت دندان در شیراز

بهترین دندانپزشک کامپوزیت در شیراز دکتر سیروس قاسمی در شهر ادب و فرهنگ شیراز و در خیابان زرگری قرار دارد که با بررسی و معاینه دندان و میزان شکستگی، ترمیم و آسیب دیدگی بهترین روش درمانی(کامپوزیت و لمینت) برای زیبایی دندان‌ها را به مراجعه کنندگانی که این مرکز را برای لبخند زیبا انتخاب می‌کنند پیشنهاد می‌دهد که مراجعه کننده با انجام مشاوره رایگان می‌تواند بهترین روش درمانی متناسب با فک و صورت و همچنین دهان و دندان را انتخاب کند. بهترین دندانپزشک کامپوزیت در شیراز با قیمت بسیار منصفانه‌ای عمل کامپوزیت را برای مراجعه کنندگان انجام می‌دهد و بسته به تخصص و مهارتی که دارند زیبایی را به هنگام لبخند زدن برایتان به ارمغان می‌آورد.

هزینه کامپوزیت دندان در شیراز- نرخ سال 1402

هزینه کامپوزیت دندان در شیراز- نرخ سال 1402

هزینه کامپوزیت دندان در شیراز بسته به نوع عمل و استفاده از بهترین مواد و متریال ها و همچنین تخصص و مهارت پزشک کمی متغیر است. توجه داشته باشید که هزینه کامپوزیت دندان  به ازای هر واحد دندان محاسبه می‌شود که عوامل مختلفی در قیمت آن دخیل هستند. برای مشاوره رایگان و استعلام هزینه کامپوزیت درمان با بهترین مرکز کامپوزیت دندان در شیراز دکتر سیروس قاسمی تماس بگیرید.

ماندگاری کامپوزیت دندان چقدر است؟

ماندگاری کامپوزیت دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

نوع کامپوزیت: برندهای مختلف کامپوزیت، کیفیت و دوام متفاوتی دارند. به طور کلی، کامپوزیت های نانو ذرات و هیبریدی به دلیل مقاومت بیشتر، ماندگاری بالاتری دارند.

مهارت دندانپزشک: تجربه و مهارت دندانپزشک در انجام کامپوزیت، نقش مهمی در ماندگاری آن دارد.

مراقبت های بعد از کامپوزیت: رعایت بهداشت دهان و دندان، عدم مصرف مواد غذایی رنگی و سفت، و عدم دندان قروچه، به افزایش طول عمر کامپوزیت کمک می کند.

محل قرارگیری کامپوزیت: کامپوزیت های  دندان های  جلو به دلیل سایش بیشتر،  معمولاً عمر کوتاه تری نسبت به کامپوزیت های  دندان های  عقب دارند.

به طور کلی، می توان گفت که ماندگاری کامپوزیت دندان بین 5 تا 10 سال است. با مراقبت های صحیح و منظم، می توان این زمان را افزایش داد.

نکاتی برای افزایش ماندگاری کامپوزیت دندان:

  • مسواک زدن دو بار در روز و استفاده از نخ دندان به طور منظم
  • جرمگیری دندان ها هر 6 ماه یکبار
  • عدم مصرف مواد غذایی رنگی مانند چای، قهوه، شراب و نوشابه
  • عدم مصرف غذاهای سفت و چسبنده
  • استفاده از محافظ دهان در هنگام ورزش یا خواب (در صورت دندان قروچه)
  • مراجعه به دندانپزشک برای چکاپ و ترمیم کامپوزیت هر 6 ماه یکبار

آیا کامپوزیت دندان درد دارد؟

به طور کلی، کامپوزیت دندان بدون درد انجام می شود. زیرا قبل از شروع کار، دندانپزشک از بی حسی موضعی استفاده می کند. این بی حسی، حس درد را در ناحیه مورد نظر از بین می برد.

در برخی موارد، ممکن است بعد از کامپوزیت، کمی درد یا حساسیت در دندان ها احساس شود. این درد معمولاً خفیف است و به مرور زمان و با عادت کردن به مواد کامپوزیت، از بین می رود.

دلایل احتمالی درد بعد از کامپوزیت دندان

  • تراشیدن دندان: در برخی موارد، برای انجام کامپوزیت، نیاز به تراشیدن جزئی مینای دندان وجود دارد. این تراشیدن می تواند باعث حساسیت موقت دندان ها شود.
  • التهاب لثه: مواد کامپوزیت می توانند باعث تحریک لثه ها و ایجاد التهاب موقت شوند.
  • مشکلات تکنیکی: اگر کامپوزیت به درستی انجام نشود، ممکن است مشکلاتی مانند بلند بودن لبه های کامپوزیت یا ناهمواری سطح آن ایجاد شود که این مشکلات می تواند باعث درد یا ناراحتی شود.

راهکارهای رفع درد بعد از کامپوزیت دندان

  • مصرف مسکن های بدون نسخه: داروهایی مانند ایبوپروفن یا استامینوفن می توانند به تسکین درد و التهاب کمک کنند.
  • استفاده از ژل های ضد درد: ژل های موضعی مانند لیدوکائین می توانند به طور موقت درد و حساسیت دندان ها را کاهش دهند.
  • استفاده از دهانشویه ضد التهابی: دهانشویه های ضد التهابی می توانند به کاهش التهاب لثه ها کمک کنند.
  • مراجعه به دندانپزشک: اگر درد شدید یا مداوم باشد، باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا مشکل بررسی و برطرف شود.

در نهایت، اگر نگران درد کامپوزیت دندان هستید، می توانید قبل از شروع کار، با دندانپزشک خود صحبت کنید. دندانپزشک می تواند با استفاده از تکنیک های مختلف، درد و ناراحتی را به حداقل برساند.

آیا کامپوزیت دندان در شیراز شامل بیمه می شود؟

به طور کلی، کامپوزیت دندان جزو خدمات زیبایی محسوب می شود و بیمه آن را تحت پوشش قرار نمی دهد. اما در برخی موارد خاص، ممکن است بخشی از هزینه کامپوزیت توسط بیمه پرداخت شود.

این موارد شامل:

  • ترمیم دندان های شکسته یا لب پر شده: اگر شکستگی یا لب پر شدن دندان به دلیل حادثه یا بیماری باشد، ممکن است بیمه بخشی از هزینه ترمیم آن را با کامپوزیت بپردازد.
  • بستن فاصله بین دندان ها: اگر فاصله بین دندان ها به حدی باشد که به سلامت دهان و دندان آسیب برساند، ممکن است بیمه بخشی از هزینه بستن آن ها با کامپوزیت را بپردازد.

برای اینکه بدانید آیا بیمه شما هزینه کامپوزیت دندان را در شیراز تحت پوشش قرار می دهد یا نه، باید با شرکت بیمه خود تماس بگیرید و سوال کنید.

برای دریافت خدمات دندانپزشکی در شیراز همین الان رزرو کنید

Loading...

اینستاگرام واتساپ واتساپ
خانه