مقالات کامپوزیت

دلایل ریزش کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت یک روش ترمیم و اصلاح دندان برای زیبایی به شمار می رود که بیشتر افراد برای داشتن دندان‌های سفید، زیبا و درخشان از آن استفاده می‌کنند. یکی از دغدغه‌های افرادی که از روش کامپوزیت برای ترمیم اصلاح و زیبایی استفاده می‌کنند دلایل ریزش کامپوزیت دندان است که به عوامل مختلفی از جنس کامپوزیت تا نحوه نگهداری و ... بستگی دارد. طول عمر کامپوزیت دندان یکی از فاکتورهای مهم برای انجام عمل کامپوزیت دندان محسوب می‌شود که ما در این نوشتار بسته به دغدغه کاربران به دلایل ریزش کامپوزیت دندان خواهیم پرداخت. پس در ادامه مطلب با دندانپزشکی دکتر قاسمی همراه ما باشید.

کامپوزیت دندان چند سال عمر می‌کند؟

به طور متوسط طول عمر مفید کامپوزیت دندان بین 5 تا 10 سال است که به عوامل مختلفی بستگی دارد.

آیا کامپوزیت یک روش درمان دائمی است؟

خیر؛ کامپوزیت دندان گرچه یک روش ترمیم و زیبایی است ولی به عنوان یک روش دائمی شناخته نمی‌شود.

مدت زمان انجام عمل کامپوزیت دندان چقدر است؟

مدت زمان انجام عمل کامپوزیت دندان بسته به نوع و تعداد دندان‌های خراب برای ترمیم، اصلاح و ... بین 40 تا 60 دقیقه است.

مشاوره رایگان دندان توسط دکتر قاسمی

لطفا در صورت تماس با مطب ذکر کنید که از طریق سایت تماس گرفته اید

    دندانپزشکی دکتر سیروس قاسمی

    علل ریزش کامپوزیت دندان ها

    بی کیفیت بودن مواد و چسب کامپوزیت دندان

    یکی از دلایل اصلی ریزش کامپوزیت دندان مربوط به جنس و برند کامپوزیت و همچنین استفاده از نوع چسب کامپوزیت است. توجه داشته باشید که استفاده از چسب و مواد بی کیفیت سبب می‌شود تا میان دندان و کامپوزیت پیوند قوی و آنچنانی ایجاد نشود و در نتیجه کامپوزیت پس از مدتی در اثر فشارهای وارد شده از دندان جدا شود، بنابراین یکی از دلایل ریزش دندان کامپوزیت استفاده از چسب و مواد بی کیفیت است.

    عدم دانش و مهارت کافی در نصب کامپوزیت

    یکی دیگر از دلایل ریزش کامپوزیت دندان این است که بیشتر افراد از روی کم تجربگی به افراد یا مراکز نامعتبری برای کامپوزیت دندان مراجعه می‌کنند که دانش و مهارت کافی در عمل کامپوزیت دندان ندارند، همین عامل سبب ریزش کامپوزیت پس از مدتی می‌شود. بنابراین برای داشتن دندان‌های سالم و درخشان به مراکز معتبری همچون دندانپزشکی دکتر قاسمی و دیگر مراکز مجوز دار مراجعه کنید و توجه داشته باشید که عمل انجام کامپوزیت نیاز به دقت، مهارت و دانش دارد و اگر چنانچه دندانپزشک سهواً نکات مربوط به کامپوزیت دندان را رعایت نکند احتمال ریزش و جدا شدن کامپوزیت دندان وجود دارد.

    وجود بیماری یا عفونت در لثه

    وجود عفونت یا بیماری در لثه در صورت عدم درمان به کامپوزیت دندان فشار وارد می‌کند و علاوه بر ایجاد درد و ناراحتی برای فرد به جدا شدن و ریزش کامپوزیت دندان منجر می‌شود. بنابراین توصیه ما به شما این است که قبل از عمل کامپوزیت بیماری لثه و عفونت آن را درمان و سپس از کامپوزیت برای سفیدی و درخشندگی استفاده کنید.

    پوسیدگی دندان

    پوسیدگی شدید دندان یکی از موارد مهم ریزش کامپوزیت دندان به شمار می رود؛ چرا که وجود چنین عارضه‌ای سبب می‌شود، کامپوزیت نتواند خود را بر روی دندان نگه دارد، چرا که وجود حفره‌ای در دندان که ناشی از پوسیدگی شدید دندان است باعث می‌شود کامپوزیت به درستی به دندان نچسبد و در نتیجه استحکام کامپوزیت دندان کاهش پیدا می‌کند.

    وجود جرم بر روی سطح دندان

    در برخی موارد از دلایل ریزش کامپوزیت دندان می‌توان به تشکیل جرم ما بین دندان و کامپوزیت اشاره نمود.

    فشار بیش از اندازه به کامپوزیت دندان

    منظور از فشار بیش از اندازه به دندان فشار غیر معقول ناشی از تصادف، فعالیت‌های ورزشی و جویدن چیزهای سفتی است که باعث ریزش کامپوزیت دندان می‌شود.

    علائم پوسیدگی دندان به نقل از سایت ها ویکی پدیا عبارتند از:


    با وجود اینکه مشخصه اصلی پوسیدگی دندان‌ها تغییر رنگ یا ایجاد حفرات مختلف در سطوح دندانی است، اما ظاهراً علائم دیگری نیز وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توان متوجه وجود وجود پوسیدگی در دندان‌ها شد. برخی از علائم خراب شدن دندان‌ها به واسطه پوسیدگی که می‌توان بدون کمک دندانپزشک نیز آن‌ها را تشخیص داد عبارتند از:

    درد دندان: درد خود به خودی یا دردی که بدون هیچ علت قابل مشخصی در دندان احساس می‌شود.
    حساسیت دندان: به تغییرات دمای محیط یا خوراکی‌های سرد و گرم

    نکته:
    پس از ریزش کامپوزیت دندان توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان خودتان دست به کار نشوید تا کامپوزیت را بچسبانید آرامش خود را حفظ کنید و با بهترین مرکز دندانپزشکی شهر محل زندگی خود یا دندانپزشکی دکتر قاسمی تماس بگیرید و با دریافت نوبت به صورت تخصصی و اصولی مشکل پیش آمده را رفع کنید.

    عوامل مهم بر افزایش طول عمر کامپوزیت دندان

    طول عمر مفید کامپوزیت دندان بین 5 تا 10 سال است که علاوه بر مراقبت و نگهداری عوامل موثر زیادی در ماندگاری کامپوزیت دندان دخیل هستند که عبارت‌اند از:
     جنس کامپوزیت دندان و استفاده از کامپوزیت با کیفیت و برند
     عدم جویدن غذاهای سفت
     مراجعه به پزشک هر شش ماه برای انجام چکاپ
     عادت‌های غذایی فرد
     تخصص و مهارت پزشک
     میزان مراقبت‌هایی که از دهان و دندان توسط فرد انجام می‌شود
     وضیعت دندان‌ها و لثه‌ها و همچنین فشاری که بر روی کامپوزیت انجام می‌شود
     و ...

    برای ونیر کامپوزیت دندان شما نیازمند این هستید تا به فردی متخصص و با تجربه مراجعه کنید تا به بهترین شکل دندان‌های شما را ترمیم، زیبا و درخشان کند. دندانپزشکی دکتر قاسمی با سالها تجربه علاوه بر دانش و تخصص از بهترین مواد برای کامپوزیت دندان استفاده می‌کند، به گونه‌ای که شما تا سالهای سال بدون مشکل می‌توانید از دندانها سفید، درخشان و زیبای خود استفاده کنید. جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کرده و یا با شماره های مطب تماس حاصل فرمایید. 

    مشاوره رایگان دندان توسط دکتر قاسمی

    لطفا در صورت تماس با مطب ذکر کنید که از طریق سایت تماس گرفته اید

      دندانپزشکی دکتر سیروس قاسمی

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *