مقالات کامپوزیت

سن مناسب برای کامپوزیت دندان

سن مناسب برای کامپوزیت دندان _ دندانپزشکی دکتر سیروس قاسمی

برای انجام کامپوزیت دندان و ایجاد لبخند زیبا هیچ‌گونه محدودیت سنی وجود ندارد و شما در هر سنی می‌توانید از کامپوزیت دندان شیراز بهره ببرید، ولی توصیه می‌شود به دلیل رشد ساختار استخوان‌های فک و صورت انجام کامپوزیت دندان را تا سن 16 تا 18 سالگی و بلوغ به تأخیر بیندازید؛ سن مناسب برای کامپوزیت دندان 30 تا 60 سال است. ما در این مقاله از سری مقالات خود به سن مناسب برای کامپوزیت دندان خواهیم پرداخت. پس در ادامه مطلب با دندانپزشکی دکتر سیروس قاسمی همراه ما باشید.

بیشترین سوالاتی که در مورد سن مناسب برای کامپوزیت پرسیده می شود:

آیا افراد مسن نیز می‌توانند کامپوزیت دندان انجام دهند؟

افراد مسن بالای 60 سال با داشتن برخی شرایط و ویژگی‌ها می‌توانند از کامپوزیت دندان استفاده کنند

چرا کامپوزیت دندان به افراد زیر سن مناسب پیشنهاد نمی‌شود؟

به دلیل رشد استخوان‌های فک و صورت در این سنین

سن مناسب برای کامپوزیت دندان چه زمانی است؟

سن مناسب برای کامپوزیت دندان بین 30 تا 60 سال است.

تا چه سنی می‌توان کامپوزیت دندان انجام داد؟

برای انجام کامپوزیت دندان و اصلاح طرح لبخند برای داشتن دندان‌های سفید، زیبا و درخشان محدودیت سنی وجود ندارد، ولی بهتر است در سنین پایین و در سنین بالا کامپوزیت دندان را انجام ندهید؛ چرا که در سنین پایین ساختار رشد استخوان‌های فک و صورت کامل نیست و در سنین بالا به دلیل از بین رفتن ساختار دندان‌ها و پوسیدگی شدید و ... امکان انجام عمل کامپوزیت دندان وجود ندارد.

بیشتر افراد از ما این سؤال را دارند که آیا افراد مسن نیز می‌توانند کامپوزیت انجام دهند؟ در پاسخ باید گفت که افراد مسن در صورت داشتن شرایط مناسب بسته به وضعیت دهان، دندان، فک و صورت می‌توانند از کامپوزیت استفاده کنند.

 بهترین سن مناسب برای کامپوزیت دندان زمانی است که ساختار استخوان‌های فک و صورت کامل می‌شود و دیگر رشد نمی‌کند. در پاسخ به این سؤال پر تکرار کاربران از ما مبنی بر اینکه از چه سنی به بعد می‌توان کامپوزیت انجام داد؟ باید گفت که معمولاً پس از بلوغ و از سنین 16 و 18 سالگی دختران و پسران بسته به جنسیت خود می‌توانند از کامپوزیت استفاده کنند.

مشاوره رایگان دندان توسط دکتر قاسمی

لطفا در صورت تماس با مطب ذکر کنید که از طریق سایت تماس گرفته اید

    دندانپزشکی دکتر سیروس قاسمی

    از چه سنی می‌توان کامپوزیت انجام داد؟

    همانطور که گفته شد برای کامپوزیت دندان محدودیت سنی وجود ندارد و در پاسخ به این سؤال که از چه سنی به بعد می‌توان کامپوزیت انجام داد؟ باید خدمت شما عرض کنیم که بسته به اینکه سن توقف رشد ساختار استخوان‌های دهان و دندان اعم از دندان‌ها، فک، صورت و ... در جنسیت‌های مختلف متفاوت است؛ بنابراین سن درمان کامپوزیت برای اصلاح طرح لبخند نیز متفاوت است. اما به طور کلی می‌توان گفت سن مناسب برای کامپوزیت دندان در دختران بالای 16 و در پسران بالای 18 سال است. بنابراین در پاسخ به سؤال کسانی که می‌پرسند چرا کامپوزیت به افراد زیر سن مناسب توصیه نمی‌شود؟ به همین موضوع عدم کامل شدن ساختار فک و صورت فرد و ادامه داشتن رشد استخوان‌های فرد در سنین پایین‌تر می‌گردد.

    توجه داشته باشید که افراد زیر سن مناسب نیز می‌توانند از روش‌های جایگزین کامپوزیت دندان برای افراد زیر سن مناسب چیست استفاده کنند که برای آگاهی از روش‌های درمان زیبایی دندان برای طرح لبخند زیبا و کسب مشاوره می‌توانند با بهترین مرکز کامپوزیت  تماس و سؤالات خود را در ارتباط با این موضوع که آیا افراد مسن نیز می‌توانند کامپوزیت انجام دهند؟ از چه سنی به بعد می‌توان کامپوزیت انجام داد؟ چرا کامپوزیت به افراد زیر سن مناسب پیشنهاد نمی‌شود را مطرح کنند.

    سن مناسب برای کامپوزیت دندان از نظر علمی چگونه تعیین می‌شود؟

    سن مناسب برای کامپوزیت دندان بسته به سلامت دهان و دندان، جنسیت، ساختار فک و صورت و ... مشخص می‌شود که بهترین سن برای کامپوزیت دندان هنگامی است که ساختار رشد استخوان‌های فک و صورت متوقف می‌شود در چنین زمانی افراد می‌توانند برای انجام کامپوزیت اقدام کنند. توجه داشته باشید بیشتر افرادی که دنبال درمان زیبایی هستند سنی بین 30 تا 60 سال دارند که البته دیگر افراد نیز بسته به شرایط و موقعیت‌های مختلف می‌توانند از کامپوزیت دندان استفاده کنند.

    حداقل و حداکثر سن مناسب برای کامپوزیت دندان

    کامپوزیت دندان یک عمل درمانی زیبایی برای داشتن دندان‌های سفید و درخشان محسوب می‌شود؛ به همین دلیل بیشتر افرادی که دارای دندان‌های معیوب، شکسته و لکه‌دار هستند از این روش درمانی بهره می‌برند. برای انجام کامپوزیت شما می‌بایست یکسری شرایط را داشته باشید که یکی از شروط داشتن سن مناسب است؛ چرا که کامپوزیت برای افرادی با سن پایین‌تر از 16 در دختران و 18 در پسران  و افراد مسن بالای 60 سال مناسب نیست. البته ناگفته نماند در مواقع خاص انجام این عمل برای افراد سن پایین و مسن وجود دارد.

    توجه داشته باشید که رشد استخوان‌های فک و صورت در پسران تا سن 18 سالگی و در دختران تا سن 16 سالگی ادامه دارد. بنابراین اگر در سنین پایین‌تر از 16 و 18 سالگی کامپوزیت انجام شود با تغییر موقعیت لثه‌ها و همچنین دندان‌ها زیبایی کامپوزیت با چالش مواجه می‌شود و احتمال ایجاد شکاف در کامپوزیت وجود دارد.

    سؤالی که برخی کاربران از ما دارند این است که آیا قیمت کامپوزیت دندان در سنین پایین‌تر کمتر است؟ در پاسخ باید گفت که قیمت کامپوزیت دندان براساس هر واحد و موادی که برای کامپوزیت دندان به کار می‌رود و همچنین تخصص و مهارت پزشک محاسبه می‌شود. از روش‌های جایگزین کامپوزیت برای افراد زیر سن مناسب چیست می‌توان به ارتودنسی اشاره نمود؛ بنابراین افرادی که سن زیر 18 سال دارند می‌توانند از ارتودنسی کمک بگیرند که البته روش‌های دیگری نیز برای روکشی و زیبایی دندان وجود دارد که شما می‌توانید با مطب دکتر قاسمی در شیراز تماس بگیرید و از آخرین روش‌های درمان زیبایی دندان بهره ببرید.

    طول عمر کامپوزیت در سنین پایین چقدر است؟

    به طور متوسط طول عمر کامپوزیت دندان بین 5 تا 10 سال است که این طول عمر در سنین پایین‌تر نیز صدق می‌کند؛ مهمترین عامل در افزایش طول عمر کامپوزیت دندان در سنین پایین به نحوه مراقبت و نگهداری از دندان‌ها پس از انجام کامپوزیت بر می‌گردد. بنابراین افراد می‌بایست سلامت دهان و دندان خود را رعایت و به توصیه دندانپزشکان گوش دهند تا بتوانند دندان‌های سفید و زیبایی داشته باشند و از انجام کامپوزیت دندان در سنین پایین لذت ببرند. بهترین سن مناسب کامپوزیت دندان بین سنین 30 تا 60 سال است که افراد با مراجعه به مراکز کامپوزیت در شیراز می‌توانند دندان‌های خود را ترمیم، زیبا و اصلاح نمایند.

    مزایای کامپوزیت در سنین پایین

    از مزایای کامپوزیت دندان در سنین پایین می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

    • افزایش اعتماد به نفس فرد
    • حفظ ساختار دندان کودک به صورت طبیعی
    • حفظ دندان‌های شیری کودک به مدت طولانی
    • جلوگیری از به هم ریختگی دندان
    • و ...

    چه کسانی نباید از کامپوزیت استفاده کنند؟

    درست است که کامپوزیت دندان برای افراد در سنین مختلف برای داشتن دندان‌های زیبا مناسب است ولی برخی از افراد نباید از کامپوزیت دندان استفاده کنند که این افراد عبارت‌اند از:

    • افرادی که عادت‌هایی همچون دندان قروچه دارند
    • آن دسته از افرادی که ساییدگی و همچنین پوسیدگی دندان آنها شدید است
    • افرادی که دارای بیماری لثه‌ای فعال هستند
    • افرادی که از نظر سلامت دهان و دندان بسیار ضعیف هستند
    • افرادی که دندان‌های شدید کج دارند
    • و ...

    نکته:

    توجه داشته باشید که آن دسته از افرادی که نمی‌توانند از کامپوزیت استفاده کنند می‌بایست در ابتدا مشکلات دندانی خود  را برطرف و سپس از طریق کامپوزیت لبخند خود را تغییر دهند.بهترین کاندیدا ونیر کامپوزیت دندان به نقل از سایت نی نی بان عبارتند از:

    مشاوره‌ و بررسی‌ وضعیت دندان ها، توسط دندانپزشک زیبایی، مناسب‌ بودن‌ شما برای‌ استفاده از ونیر کامپوزیت را مشخص می کند. در این حالت‌ لازم است‌ که شما هیچ بیماری فعال لثه یا التهاب های‌ مربوط به‌ آن‌ را قبل‌ از شروع درمان نداشته‌ باشید.
    با این‌حال روش ترمیم دندان ها و دندانپزشکی زیبایی به‌کمک ونیر کامپوزیت، برای اکثر افراد مناسب‌ و ایده آل است‌ و کارآمدترین گزینه‌ برای اشخاصی است‌ که‌ با مشکلات زیر مواجهند: 

    • دندان نا مرتب
    • دندان هایی‌ که روی یکدیگر قرار می گیرند.
    • رنگ بد دندان

    طرح لبخند زیبا با استفاده از کامپوزیت دندان در شیراز توسط دکتر سیروس قاسمی این امکان را در اختیار افرادی که دوست دارند دندان‌های همیشه سفید و درخشانی داشته باشند قرار می‌دهد تا بتوانند خیلی راحت با عمل کامپوزیت و لمینت دندان‌های زیبایی داشته باشند که شما برای کسب مشاوره و دریافت نوبت می‌توانید با ما تماس بگیرید و دندان‌هایتان را زیبا و درخشان کنید.

    مشاوره رایگان دندان توسط دکتر قاسمی

    لطفا در صورت تماس با مطب ذکر کنید که از طریق سایت تماس گرفته اید

      دندانپزشکی دکتر سیروس قاسمی

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *