مقالات لمینت

مدت زمان ماندگاری و طول عمر لمینت دندان

طول عمر لمینت دندان _ دندانپزشکی سیروس قاسمی

لمینت دندان می توانند راهی عالی برای بهبود لبخند و افزایش اعتماد به نفس شما باشند. با این حال، طول عمر لمینت دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد، مانند کیفیت لمینت دندان، نحوه مراقبت از آنها و سبک زندگی شما و اگر به درستی مراقبت شوند، می‌توانند سال ها دوام بیاورند.

ضروری است که قبل از انجام لمینت دندان از دندانپزشک خود سؤالات خود را بپرسید و دستورالعمل های او را برای مراقبت از آنها دنبال کنید تا مطمئن شوید که بیشترین بهره را از سرمایه گذاری خود می برید. با مراقبت مناسب می توانید سال ها از لبخند زیبای خود لذت ببرید.

یکی از دغدغه‌های افرادی که برای اصلاح طرح لبخند خود قصد انجام لمینت دندان را دارند و یا کسانی که این روش را انجام داده‌اند، این است که آیا این درمان زیبایی دائمی است؟
به نظر شما ماندگاری لمینت سرامیکی چقدر است؟
چه راهکارهایی برای افزایش طول عمر لمینت وجود دارد؟ 

طول عمرلمینت بصورت میانگین چقدر است؟

در این مطلب مختصر و مفید به تمام سؤالات شما در خصوص دوام لمینت دندان پاسخ داده‌ایم. با دندانپزشکی دکتر قاسمی همراه ما باشید.   

راهکارهای افزایش طول عمر و دوام لمینت دندان

عوامل متعددی می تواند بر طول عمر لمینت دندان تاثیر بگذارد از جمله:

رعایت بهداشت دهان و دندان

بهداشت دهان ودندان برای افزایش دوام و طول عمر لمینت دندان حیاتی است. مسواک زدن منظم و نخ  کشیدن می تواند به پیشگیری از مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان و بیماری لثه  کمک کند. 

رژیم غذایی مناسب 

یک رژیم غذایی متعادل با حداقل غذاهای اسیدی یا شیرین می تواند از لمینت و دندان های طبیعی شما محافظت کند. علاوه بر این از دندان های خود به عنوان ابزار برای باز کرن یا شکستن چیزی خودداری کنید.

استفاده از محافظ شبانه دندان

دندان قروچه یا فشردن دندان ها می تواند باعث ساییدگی  بیش از حد لمینت شود و طول عمر آنها را کوتاه کند.  ا‌گر این عادت شماست، دندانپزشک شما ممکن است یک محافظ شبانه برای محافظت از لمینت در هنگام خواب پیشنهاد دهد .

چکاب منظم دندان ها

هر شش ماه یک بار برای معاینات دوره ای به دندانپزشک خود مراجعه کنید حتی اگر مشکلی نداشته باشید.

مشاوره رایگان دندان توسط دکتر قاسمی

لطفا در صورت تماس با مطب ذکر کنید که از طریق سایت تماس گرفته اید

دندانپزشکی دکتر سیروس قاسمی

آیا لمینت دندان دائمی است؟

لمینت دندان از جنس سرامیک است که استحکام بالایی دارد و به طور متوسط 7 تا 15 سال عمر مفید دارد. مراقبت و نگهداری صحیح می تواندعمر مفید لمینت دندان را افزایش دهد. اگر از لمینت به خوبی مراقبت نمایید، طول عمر استفاده از آن به 20 سال هم خواهد رسید در مقابل عدم توجه به بهداشت دهان و دندان و محافظت از لمینت سرامیکی موجب آسیب دیدگی و کاهش طول عمر آن خواهد شد.

آیا لمینت دندان دائمی است؟_دندانپزشکی دکتر قاسمی

عوامل موثر در طول عمر لمینت دندان

شاید برایتان سوال شود که لمینت دندان چند سال دوام دارد؟ بصورت کلی میتوان گفت کیفیت لمینت عاملی است که می تواند طول عمر آنها را تحت تاثیر قرار دهد. اگر می‌خواهید لمینت شما تا حد ممکن ماندگاری داشته باشند، بهتر است به سراغ لمینت های باکیفیت از یک دندانپزشک معتبر بروید.لمینت های ارزان قیمت چندان بادوام نیستند و ممکن است عمر طولانی نداشته باشند. دندانپزشکی دکتر سیروس قاسمی درمان های زیبایی با بهترین کیفیت را ارائه می دهد که ماندگاری بالایی دارند .

سبک زندگی شما نیز می تواند بر طول عمر روکش های شما تاثیر بگذارد. اگر سیگار می‌کشید، الکل می‌نوشید یا عادت‌های دیگری دارید که می‌تواند دندان‌هایتان را لکه‌دار کند، روکش‌هایتان بیشتر در معرض آسیب هستند. همچنین بهتر است از فعالیت هایی که می تواند به لمینت شما آسیب برساند، مانند جویدن ناخن یا جویدن اجسام سخت خودداری کنید.

در نهایت، اینکه چقدر از لمینت های  خود مراقبت می کنید، بر مدت زمان ماندگاری آنها تأثیر می گذارد.  بهداشت دهان و دندان مناسب، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به طور منظم برای دوام لمینت ضروری است.

بیشتر بخوانید: لمینت دندان خرگوشی

ماندگاری لمینت بیشتر است یا کامپوزیت ونیر؟

طول عمر لمینت دندان چقدر است و طول عمر کامپوزیت دندان بیشتر است یا لمینت دندان؟ دوام هر دو بسیار به نحوه نگهداری آنها بستگی دارد. با این حال، اگر دستورالعمل های دندانپزشک را برای مراقبت از آنها رعایت کنید، دوام لمینت حدودا دو برابر کامپوزیت ونیر است. طول عمر کامپوزیت ونیرهای دندانی حدود 5 تا 7 سال است در حالی که دوام لمینت ها حدود 10 تا 15 سال است. لمینت در کوره آزمایشگاهی در دمای بالای 700 درجه سانتیگراد پخته می شوند، ذرات چینی ساختاری مستحکم و بادوام را تشکیل می دهند. در مقابل، کامپوزیت با استفاده از اشعه در دهان سخت می شود، بنابراین استحکام ونیرهای کامپوزیت به وضوح کمتر از لمینت ها و ونیرهای چینی است.

نحوه اجرای لمینت در ماندگاری آن نقش بسزایی دارد:

اگر این کار را به افراد بی تجربه وغیرمتخصص بسپارید ممکن است نتیجه دلخواه را نگیرید. شما باید دقت و حساسیت زیادی در انتخاب دندانپزشک به خرج دهید، زیرا این امر در اصلاح طرح لبخند بسیار تاثیر گذار است، انتخاب دندانپزشک زیبایی که مهارت و تبحر در امر لمینت داشته باشد، یکی از مهم ترین اقدامات قبل از لمینت دندان است. علت داشتن تبحر دندانپزشک به این دلیل مهم است که یک دندانپزشک ماهر به ساختارهای مختلف دندان، فرم کلی چهره و روابط فکی کاملا آشنا هست، بنابراین با دانستن این اطلاعات می تواند بهترین خط لبخند را ایجاد کند. پس با اطمینان طراحی لبخند خود را با دندانپزشکی دکتر قاسمی تجربه کنید ولذت ببرید.در انتها جواب برخی از سوالات شما را به نقل از سایت دنتاکی بصورت ترجمه شده بیان میکنیم:

آیا پزشک مینای دندان من را برای ونیرهای لمینت برمی دارد؟

دندانپزشک شما تنها لایه کوچکی از بافت دندانی را از روی دندان شما برمی دارد. این یک مرحله ضروری برای ایجاد فضایی برای روکش‌های دهان است. از آنجایی که ضخامت آنها حدود 0.7 میلی متر است، نصب آنها بدون برداشتن مینا ظاهری حجیم ایجاد می کند.

لومینیرها جایگزینی برای روکش هایی هستند که نیازی به سوهان کشیدن دندان ندارند زیرا بسیار باریک هستند. اما آنها در ارائه پوشش برای موارد شدیدتر موثر نیستند.

نهایتا باید متذکر شد که لمینت سرامیکی دندان یک روش درمانی-زیبایی مؤثر است که می‌بایست توسط دندانپزشک مجرب و با تجربه انجام شود؛ چرا که در غیر این صورت احتمال اینکه زود خراب شود و مشکلاتی را برای بیمار ایجاد کند وجود دارد. بنابراین برای داشتن دندان‌های سالم، شفاف و درخشان بالا بردن ماندگاری لمینت دندان میتوانید برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با مطب دکتر قاسمی تماس بگیرید.

مشاوره رایگان دندان توسط دکتر قاسمی

لطفا در صورت تماس با مطب ذکر کنید که از طریق سایت تماس گرفته اید

دندانپزشکی دکتر سیروس قاسمی

4 نظرات درباره “مدت زمان ماندگاری و طول عمر لمینت دندان

  1. الهه قربانی گفت:

    سلام خسته نباشید
    اقای دکتر انجام لمینت برا مینا دندون ضرر داره؟احتمالش هست که بعد یه مدت دندون ها خورد بشن؟

    1. سلام خانم قربانی عزیز
      انجام لمینت دندان معمولاً ضرر قابل توجهی برای مینای دندان ندارد، اما بسته به نوع لمینت و میزان مواد برداشته شده از سطح دندان، ممکن است کمی از مینای دندان تراشیده شود. این کار معمولاً به اندازه‌ای است که سلامت کلی دندان‌ها را به خطر نیندازد. با این حال، لمینت‌ها دائمی هستند و نیاز به مراقبت دارند تا عمر طولانی داشته باشند و احتمال خورد شدن یا آسیب دیدن دندان‌ها بسیار کم است،

  2. حسین دلداری گفت:

    سلام اقای دکتر
    برا افزایش عمر لمینت دندان چه راهی رو بیشتر صلاح میدونید؟

    1. با سلام
      برای افزایش عمر لمینت دندان، می‌توانید از راه‌های زیر پیروی کنید:
      رعایت بهداشت دهان و دندان: مسواک زدن حداقل دو بار در روز و استفاده از نخ دندان به طور منظم.
      پرهیز از خوردن غذاهای سخت: خودداری از جویدن غذاهای سخت یا مواد سفت که ممکن است به لمینت‌ها آسیب بزند.
      اجتناب از عاداتی که به دندان‌ها آسیب می‌زنند: مانند جویدن ناخن، باز کردن بسته‌ها با دندان یا جویدن مداد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *