مقالات کامپوزیت

کامپوزیت دندان بدون تراش

کامپوزیت دندان بدون تراش _ دندانپزشکی دکتر سیروس قاسمی

به عقیده بسیاری کامپوزیت دندان بدون تراش و به طور کلی زیبایی دندان بدون تراش بیشتر یک شعار تبلیغاتیست. جالب است بدانید در هیچ مرجع علمی، تراش دندان برای ونیرکامپوزیت تکذیب نشده و به این نکته که این درمان های زیبایی باید بدون تراش دندان انجام شود اشاره نشده است.
قطعا برای داشتن یک درمان مناسب، سطح دندان باید آماده شود تا پزشک بتواند یک درمان اصولی و صحیح انجام دهد. سلامت دهان و دندان وشما عامل مهمی برای تعیین اینکه کدام درمان دندان برای شما مناسب است خواهد بود.پس در ادامه مطلب با دندانپزشکی دکتر قاسمی همراه ما باشید که بتوانید بهترین درمان زیبایی را با کامپوزیت دندان و یا هر روش دیگر انتخاب کنید.

مراحل انجام کامپوزیت دندان بدون تراش

بیمارانی که دندان‌های صاف یا کوچک دارند یا دندان‌هایی که عقب می‌نشینند، اغلب نیازی به تراش ندارند و کامپوزیت با کمترین میزان تراش با موفقیت روی دندان‌های موجود می‌نشیند. با این حال، سطح دندان شما باید آماده شود تا به طور ایمن کامپوزیت روی آن بچسبند.
برای داشتن طرح لبخندی زیبا به کمک ونیر کامپوزیت بدون تراش از مواد با کیفیت عالی اما بسیار نازک استفاده می‌شود تا نیازی به تراشیدن سطح دندان نباشد. ونیرهای کامپوزیتی به‌ طور مستقیم بر لایه رویی دندان‌ها قرار گرفته و ضخامت بسیار ناچیز آن نیاز به تراشیدن دندان را از بین می‌برد.
کسانی که از زردی دندانها وفرم نامناسب دندانها ناراضی هستند و به دنبال درمان زیبایی و اصلاح طرح لبخند خود هستند انتخاب این نوع درمان بهترین گزینه برای آنها خواهد بود.

حال به پرچالش ترین سوال ها در مورد کامپوزیت دندان بدون تراش میپردازیم:

  1. میزان تراش دندان برای کامپوزیت چقدر است؟
  2. آیا کامپوزیت بدون تراش ممکن است ؟
  3. آیا انجام کامپوزیت به مینای دندان آسیب وارد میکند؟
  4. آیا تراشیدن دندان برای کامپوزیت لازم است؟

برای اغلب افرادی که تصمیم به کامپوزیت دندان میگیرند حفظ ساختار دندانهایشان بسیار مهم است. به همین علت به دنبال روش های اصولی هستند تا با کمترین میزان آسیب به دندان نواقص دندانهایشان را برطرف کنند. کامپوزیت بدون تراش فقط نیاز به آماده سازی دندان دارد و میزان تراشیدن دندان در آن بسیار کم و ناچیز است، به‌طوری ‌که گفته می‌شود در کامپوزیت مینای دندان تراشیده نمی‌شود.
اما گاهی در برخی از بیماران نواقص دندان شدید میباشد و ممکن است که لایه نازک کامپوزیت نتواند مشکلات دندانی را پوشش دهد.
در این مواقع دندانپزشک ناچار خواهد بود که مقدار بسار ناچیز از دندان را تراش دهد. مشکلاتی همچون نامرتب بودن و کجی جزئی وزردی بیش از حد و یا دندانهای درشت و بیرون زده.

مشاوره رایگان دندان توسط دکتر قاسمی

لطفا در صورت تماس با مطب ذکر کنید که از طریق سایت تماس گرفته اید

    دندانپزشکی دکتر سیروس قاسمی

    ماندگاری و طول عمر کامپوزیت بدون تراش

    ونیر کامپوزیت دندان یکی از روش های اصلاح طرح لبخند است که عیوب ظاهری دندان را می پوشاند که طول عمر آن همانند سایر درمان میتواند دائمی باشد به شرط آنکه توسط دندانپزشک ماهرانجام شود و مراقبت های بعد از آن به درستی انجام شود و عادت های غلط مثل دندان قروچه و رژیم غذایی نامناسب و جویدن ناخن ترک شود.

    قیمت کامپوزیت بدون تراش در شیراز

    هزینه این نوع درمان زیبایی بدون تراش با توجه به برند کامپوزیت انتخابی و و تعداد واحد دندان انتخاب شده و تخصص و مهارت دندانپزشک متفاوت است. شما میتوانید برای مشاوره و ویزیت رایگان و اطلاع از قیمت ها با دندانپزشکی دکتر قاسمی در ارتباط باشید. ضخامت کامپوزیت دندان
    کامپوزیت های بدون تراش از پرطرفدارترین روش های زیبایی می باشد. با استفاده از کامپوزیت بدون تراش میتوان دندانهای سفید و درخشان داشت کامپوزیت های بدون تراش نیازی به ترمیم، اصلاح و تراش دندان‌ نخواهند داشت.
    بیشتر افرادی که قصد انجام کامپوزیت دندان را دارند نگران ضخامت کامپوزیت روی دندان هایشان و بیرون زده شدن دندان ها می باشند و یا نگران این هستند که کامپوزیت ظریف کار نشود و زیبایی خاصی نداشته باشد. کامپوزیت لایه ای بسیار نازک که سطح خارجی دندان را میپوشاند. ضخامت این لایه حدودا 0.5 تا 0.6 میلی متر است. در واقع ضخامت این پوسته نازک با لنزهای تماسی برابر است و ظرافت کامپوزیت به هنر و تخصص دندانپزشک نیز مربوط می باشد.
    اگر کار با ظرافت انجام شود، ضخامت لایه کامپوزیت بسیار جزئی و نامحسوس می باشد. در مواردی که فرد دندان ها نامرتب دارد، برای اصلاح نامرتب بودن دندانها ابتدا توصیه میگردد ارتودنسی انجام دهد سیپس از کامپوزیت استفاده کند.

    مزایای کامپوزیت بدون تراش

    حالا که میدانیم زیبایی دندان بدون تراش امکان پذیر است درادامه مطلب به مزایای کامپوزیت دندان بدون تراش اشاره میکنیم. محافظت از دندان ها مهمترین مشخصه کامپوزیت بدون تراش که آن را به یکی از بی ضرر ترین درمان های زیبایی تبدیل کرده است. این عمل یک درمان غیر تهاجمی محسوب میشود و میزان آسیب دندان بسیار کم میباشد و و از بافت سالم دندان محافظت میشود.

    عدم نیاز به بی حسی

    دست نخوردن دندان باعث میشود کسانی که فوبیای دندانپزشکی دارند بدون هیچ استرسی کامپوزیت بدون تراش انجام دهند.

    کمترین میزان حساسیت دندانها

    وقتی دندان دستکاری نمی شود در نتیجه دندانها کمترین میزان حساسیت را پس از نصب ونیرکامپوزیت بدون تراش از خود نشان میدهند.

    بیشتر بخوانید: لمینت دندان بدون تراش

    عوارض تراش دندان طبیعی

    اگر شما هم قصد کامپوزیت دندان در شیراز دارید در ابتدا به فکر سلامت دندان هایتان باشید. در حوزه دندانپزشکی تراشیدن دندان رواج پیدا کرده اما برای داشتن لبخندی زیبا باید سراغ دندانپزشک متخصص و باتجربه رفت. در دندانپزشکی دکتر قاسمی با کمترین میزان تراش و آسیب دندانهایی زیبا و درخشان خواهید داشت.
    تراش دندان به بافت سالم دندان آسیب جدی وارد میکند و باعث بروز حساسیت شدید دندانی میشود و مینای دندان از بین می رود . زمانی که بافت مینا برداشته شود، عاج زیرین آن نمایان می‌شود. با توجه به رنگ زرد عاج دندان، ممکن است روی رنگ ونیر کامپوزیت نیز تاثیر بگذارد.

    مزایا کامپوزیت دندان به نقل از سایت جنسن لکس دنتال عبارتست از:

    مزایای
    جاذبه زیبایی شناسی
    ظاهر طبیعی ترمیم های کامپوزیت یکی از مزایای کلیدی آن است. این پرکننده‌ها را می‌توان با رنگ دندان‌های طبیعی شما مطابقت داد و تقریباً غیرقابل توجه است. این مزیت زیبایی به ویژه برای دندان های جلویی و سایر نواحی برجسته دهان مطلوب است.

    تطبیق پذیری
    مواد کامپوزیت را می توان برای پرکردن، باندینگ و حتی روکش در میان سایر ترمیم های دندانی استفاده کرد. دندانپزشکان می توانند کامپوزیت را برای ترمیم تراشه ها، شکاف ها و شکاف ها شکل داده و قالب بزنند و در نتیجه لبخندی جذاب تر داشته باشند.

    کم تهاجمی
    در مقایسه با پر کردن آمالگام، ترمیم های کامپوزیت باعث تخریب کمتر ساختار طبیعی دندان می شود. این امر منجر به سوراخ شدن کمتری می شود و بیشتر دندان طبیعی شما در طول عمل ترمیم حفظ می شود.

    نتیجه گیری

    ونیر کامپوزیت بدون تراش یک روش اصولی و مدرن برای درمان نواقص دندانی است که که بدون تراش وآسیب به مینای دندان و در یک جلسه و بدون نگرانی و ترس انجام میشود که در صورت مراقبت از آن میتواند ماندگاری بین 7تا 10 سال و یا حتی بیشتر داشته باشد.
    در واقع این روش با هزینه کمتر و بدون درد و با محافظت از بافت سالم دندانها تنها در یک جلسه لبخندی زیبا و بی نقص را به شما هدیه میدهد. برای این کار نیازمند این هستید که به فردی متخصص رجوع کنید تا به بهترین شکل ممکن و با به روزترین متدهای زیبایی دندان و بهترین برند های موجود در بازار لبخندی خاص و بی نقص برای شما طراحی کند.
    دندانپزشکی دکتر قاسمی این امکان را برای شما فراهم آورده که دندانهای درخشان و خاص داشته باشید که از ظرافت خاصی برخوردار است. جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کرده تا همکاران با شما تماس حاصل کنند. 

    مشاوره رایگان دندان توسط دکتر قاسمی

    لطفا در صورت تماس با مطب ذکر کنید که از طریق سایت تماس گرفته اید

      دندانپزشکی دکتر سیروس قاسمی

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *