مقالات کامپوزیت

کامپوزیت دندان پوسیده، خراب یا پر شده

کامپوزیت دندان پوسیده یا خراب روشی شایع و معمول برای اصلاح طرح لبخند زیبا به شمار می‌رود؛ به گونه‌ای که بیشتر افراد دارای دندان‌های پوسیده یا خراب از این روش استفاده می‌کنند که روشی مقرون به صرفه و سریع بدون آسیب به بافت دندان محسوب می‌شود که با انجام آن اثری از پوسیدگی، خرابی و ترمیم باقی نماند. اگر دندان‌های پوسیده، خراب و پر شده دارید اصلاً نگران اصلاح طرح لبخند خود نباشید و تا انتهای مقاله کامپوزیت دندان پوسیده همراه ما باشید.

بیشترین سوالاتی که در مورد سن مناسب برای کامپوزیت پرسیده می شود:

آیا دندان خراب یا پوسیده را می‌توان کامپوزیت کرد؟

بله، امکان کامپوزیت دندان پوسیده و خراب وجود دارد.

قیمت مناسب کامپوزیت دندان پوسیده چقدر است؟

قیمت کامپوزیت دندان پوسیده بسته به تعداد دندان‌ها پوسیده و موادی که برای کامپوزیت استفاده می‌شود متغیر است.

چه کسانی می‌توانند از روش کامپوزیت برای دندان‌های پوسیده و خراب استفاده کنند؟

تمامی افرادی که دارای دندان‌های پوسیده و خراب هستند می‌توانند از روش کامپوزیت برای اصلاح طرح لبخند خود استفاده کنند.

آیا کامپوزیت دندان پوسیده و خراب امکان پذیر است؟

یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد آن را تجربه کرده‌اند، داشتن دندان‌های خراب، پوسیده و پر شده است که معمولاً علل مختلفی دارد. اگر چنانچه پوسیدگی یا خرابی در قسمت جلویی دندان باشد به دلیل اینکه نقش مهمی در طرح لبخند زیبا و زیبایی فرد دارد باعث کاهش اعتماد به نفس فرد به هنگام خندیدن، صحبت کردن و لبخند زدن می‌شود؛ ولی اصلاً نگران نباشید، چرا که دندانپزشکان و متخصصان حوزه دهان و دندان در پاسخ به این سؤال که آیا دندان خراب یا پوسیده را می‌توان کامپوزیت کرد؟ اتفاق نظر دارند که افراد مختلف با انجام کامپوزیت دندان خراب یا پر شده می‌توانند لبخند خود را زیبا کنند.

بنابراین اگر چنانچه دارای دندان‌های پوسیده هستید یا متوجه پوسیدگی در دندان‌های خود به ویژه در قسمت جلویی دندان‌های خود شده‌اید حتماً به بهترین دندانپزشک شیراز مراجعه کنید تا با درمان سریع دندان‌های پوسیده با کامپوزیت دندانهایتان را زیبا کند. توجه داشته باشید که بسته به تعداد دندان‌های پوسیدگی و موادی که در کامپوزیت مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین تخصص دندانپزشک قیمت مناسب کامپوزیت دندان پوسیده چقدر است متفاوت است.

مشاوره رایگان دندان توسط دکتر قاسمی

لطفا در صورت تماس با مطب ذکر کنید که از طریق سایت تماس گرفته اید

    دندانپزشکی دکتر سیروس قاسمی

    کامپوزیت دندان‌های خراب و پوسیده چگونه است؟

    کامپوزیت دندان‌های خراب و پوسیده توسط دندانپزشک طی مراحل مختلفی انجام می‌شود، بنابراین اگر چنانچه دارای دندان‌های پوسیده و خراب هستید؛ بهترین راه کامپوزیت دندان پوسیده چیست؟ است به این صورت که با مراجعه به دندانپزشک و ترمیم قسمت پوسیدگی و پر کردن آن با موارد زرین کامپوزیت و در نهایت فرم دادن آن می‌توانید دندان‌های خود را سفید، زیبا و درخشان کنید به گونه‌ای که دیگر اثری از خرابی بر روی دندان‌ها باقی نماند و دندان‌هایتان به صورت یکدست سفید شوند. داشتن دندان‌های سفید و زیبا چهره شما را نیز زیبا نشان می‌دهد. پس با استفاده از کامپوزیت دندان زیبایی را برای خود و دیگران به ارمغان بیاورید.

    آیا انجام کامپوزیت، از روند پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند؟

    انجام کامپوزیت دندان از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند؛ چرا که دندانپزشک در ابتدا با چکاپ کامل دهان و دندان قسمت‌های پوسیده و خراب را ترمیم و سپس با استفاده از روش کامپوزیت به دندان‌ها فرم می‌دهد، بنابراین با انجام کامپوزیت شما می‌توانید دندان‌ها خود را از گزند پوسیدگی در امان نگه دارید که البته در صورت بروز مشکل امکان اصلاح و ترمیم آن نیز وجود دارد. توجه داشته باشید که در ساخت کامپوزیت از موارد بی ضرر استفاده می‌شود که هیچ خلل و آسیبی به دندان‌ها وارد نمی‌کند. برای جلوگیری از آسیب به دندان‌ها و پوسیدگی پس از کامپوزیت باید از دندان‌های خود مراقبت و نگهداری کنید.

    بیشتر بخوانید: طول عمر کامپوزیت دندان

    ذکر و توضیح مراحل کامپوزیت دندان پوسیده و خراب

    زمانی که متوجه پوسیدگی یا خرابی در دندان شدید برای ترمیم و اصلاح خیلی سریع به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید؛ دندانپزشک در ابتدا جلوی پیشرفت خرابی و پوسیدگی را می‌گیرد و سپس به شما پیشنهاد می‌کند تا از مزایای کامپوزیت دندان‌های خراب برای طرح لبخند زیبا خود استفاده کنید.

    مراحل کامپوزیت دندان پوسیده به قرار زیر است:

    عکس رادیوگرافی

    در نخستین گام دندانپزشک برای مشاهده میزان پوسیدگی با استفاده از عکس رادیوگرافی میزان پوسیدگی دندان را تشخیص می‌دهد.

    برداشتن قسمت پوسیده دندان

    دندانپزشک برای کامپوزیت دندان‌های خراب تمامی قسمت‌های پوسیده دندان را با استفاده از ابزار دندانپزشکی همچون مته یا لیزر بر می‌دارد.

    ضد عفونی کردن دندان

    پس از برداشتن قسمت پوسیده حفره‌ای ایجاد می‌شود، دندانپزشک در بهترین راه کامپوزیت دندان پوسیده چیست در ابتدا حفره ایجاد شده را ضد عفونی می‌کند که این عمل از مشکلات آتی جلوگیری می‌کند.

    پر کرده حفره‌های دندان

    در این مرحله دندانپزشک با استفاده از مواد کامپوزیتی همرنگ دندان قسمت خالی شده را پر می‌کند.

    فرم دندان به دندان

    در آخرین مرحله نیز بهترین مراکز کامپوزیت دندان در شیراز مواد کامپوزیتی را بر روی دندان قرار می‌دهد و به آن فرم می‌دهد و یک دندان طبیعی سفید، زیبا و درخشان برای شما ایجاد می‌کند که شما با استفاده از آن می‌توانید از مزایای کامپوزیت دندان‌های خراب بهره و زیبایی را به دیگران هدیه کنید.

    آیا کامپوزیت دندان باعث پوسیدگی دندان هم می‌شود؟

    در پاسخ به این سؤال پر تکرار کاربران از ما درباره اینکه آیا کامپوزیت موجب پوسیدگی دندان می‌شود؟ باید گفت که در کامپوزیت دندان پوسیده از مواد رزینی بی ضرر و بی اثر استفاده می‌شود به گونه‌ای که هیچ آسیبی به دندان‌های شما وارد نمی‌کند. توجه داشته باشید که کامپوزیت دندان یک روش محافظه کارانه به شمار می‌رود که برای انجام آن هیچ عمل مضری بر روی دندان شما انجام نمی‌شود به طوریکه حتی نیاز به تراشیدن نیز وجود ندارد؛ مگر در مواقع خاص برای از بین بردن پوسیدگی دندان که آن هم در شرایط خاص توسط دندانپزشک متخصص دکتر سیروس قاسمی در بهترین مرکز کامپوزیت شیراز انجام و فقط قسمت پوسیده شده تراش داده می‌شود.

    ذکر مزایای کامپوزیت دندان خراب

    همانطور که گفتیم امکان کامپوزیت دندان خراب وجود دارد؛ بنابراین در پاسخ به سؤال کسانی که می‌پرسند آیا انجام کامپوزیت موجب پوسیدگی دندان می‌شود؟ باید گفت کامپوزیت دندان نه تنها موجب پوسیدگی دندان نمی‌شود بلکه مزایای زیادی به قرار زیر نیز دارد:

    • باعث افزایش زیبایی و اصلاح طرح لبخند زیبا می‌شود
    • بهترین و مناسب‌ترین روش برای داشتن دندان‌های زیبا و درخشان محسوب می‌شود
    • مقرون به صرفه است
    • امکان ترمیم آن وجود دارد
    • و ..

    مزایای باندینگ دندانی زیبایی با استفاده از مواد کامپوزیت به نقل از سایت آستروسید دنتال عبارتنداز:

    باندینگ دندان یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین روش های دندانپزشکی زیبایی است. برخلاف روکش‌ها و روکش‌ها که سفارشی‌سازی آنها در آزمایشگاه زمان می‌برد، باندینگ را می‌توان در یک بازدید کامل کرد. علاوه بر این، میزان مینای دندان برای برداشتن قبل از باندینگ نیز کمتر از روش های دیگر است.علاوه بر این، مواد کامپوزیت مورد استفاده برای باندینگ دندانی زیبایی نیز دارای مزایای بسیاری مانند:

    از نظر زیبایی، رنگ مواد کامپوزیت کاملاً با رنگ دندان های طبیعی شما سازگار است. کامپوزیت همچنین برای استفاده در باندینگ دندان های جلویی یا در نواحی قابل رویت دندان مناسب است.

    آیا بعد از انجام کامپوزیت بر روی دندان پوسیده مراقبت خاصی نیاز است؟

    هر عملی نیاز به مراقبت دارد که شما با رعایت برخی نکات و اصول پس از کامپوزیت دندان پر شده یا خراب می‌توانید از بروز مشکلات آتی پیشگیری کنید و آن را تا حدود زیادی کاهش دهید. از مهمترین نکات و مراقبت های پس از درمان سریع دندان‌های پوسیده با کامپوزیت می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

    به طور مکرر پس از خوردن هر وعده غذایی دندان‌های خود را مسواک بزنید

    پس از هر وعده غذایی در کنار مسواک زدن از نخ دندان نیز استفاده کنید

    از دهان‌شوی مناسب استفاده نمایید

    از خوردن غذاهای سفت خودداری کنید

    از خوردن غذاها و نوشیدنی‌های رنگی همچون چای، قهوه و ... پرهیز نمایید و از خوردن نوشابه نیز که باعث پوسیدگی و آسیب به دندان‌ها می‌شود بپرهیزید.

    از مصرف دخانیات بپرهیزید

    هر از چند گاهی حداقل 6 ماه به دندانپزشک برای چکاپ و ... مراجعه کنید.

    در مطب دندانپزشکی دکتر قاسمی کامپوزیت دندان‌های خراب و پوسیده طی مراحل مختلفی از گرفتن عکس، ترمیم قسمت پوسیده و در نهایت کامپوزیت دندان به بهترین شکل و متناسب با دندان‌های فرد انجام می‌شود. برای دریافت مشاوره رایگان ونیر کامپوزیت می‌توانید با ما تماس بگیرید.

    مشاوره رایگان دندان توسط دکتر قاسمی

    لطفا در صورت تماس با مطب ذکر کنید که از طریق سایت تماس گرفته اید

      دندانپزشکی دکتر سیروس قاسمی

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *