مقالات کامپوزیت

کامپوزیت دندان بهتر است یا لمینت دندان؟

کامپوزیت دندان بهتر است یا لمینت دندان؟

کامپوزیت دندان بهتر است یا لمینت موضوعی است که بیشتر افراد برای داشتن لبخندی زیبا به دنبال آن هستند؛ چرا که داشتن لبخندی زیبا بخش مهمی از زیبایی فرد به شمار می‌رود، بر همین اساس افراد مختلف برای  افزایش اعتماد به نفس و داشتن دندان‌های زیبا و درخشان از دو روش اصلاح و ترمیم لمینت و کامپوزیت دندان استفاده می‌کنند.اما درآخر کامپوزیت دندان بهتر است یا لمینت دندان؟ در ادامه با دندانپزشکی دکتر قاسمی همراه ما باشید.

منظور از لمینت دندان و کامپوزیت دندان چیست؟ تفاوت این دو روش در چیست؟

منظور از لمینت یا کامپوزیت ایجاد روکش بر روی دندان با استفاده از مواد مختلف به رنگ طبیعی بر روی دندان است که دندان‌های فرد را زیبا، سفید و درخشان می‌کند. در ادامه به بررسی هر کدام به صورت جداگانه خواهیم پرداخت.

آیا پس از انجام لمینت و کامپوزیت نگهداری و مراقبت از دندان‌ها ضروری است؟

پس از انجام لمینت و کامپوزیت برای داشتن دندان‌های درخشان و زیبا نگهداری از آنها ضروری است. نگهداری از دندان‌ها باعث افزایش طول عمر دندان‌ها و همچنین زیبایی و درخشندگی آنها می‌شود.

مشاوره رایگان دندان توسط دکتر قاسمی

لطفا در صورت تماس با مطب ذکر کنید که از طریق سایت تماس گرفته اید

    دندانپزشکی دکتر سیروس قاسمی

    برای داشتن دندان‌های زیبا کامپوزیت دندان بهتر است یا لمینت دندان؟

    برای داشتن دندان‌های زیبا و درخشان شما می‌توانید از هر دو روش لمینت و کامپوزیت استفاده کنید. کافی است در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا تمامی نکات و توضیحات مربوط به انجام لمینت و کامپوزیت را برای شما ذکر کنیم.

    حال کامپوزیت دندان یا لمینت دندان؟ مسئله این است!

    این سؤال بیشتر افرادی است که می‌خواهند با استفاده از روش کامپوزیت یا لمینت دندان‌های خود را سفید، زیبا و درخشان کنند. داشتن دندان‌های زیبا چهره شما را زیبا و در عین حال جوان نشان می‌دهد و علاوه بر این تأثیر بسزایی در زیبایی لبخندتان دارد. بنابراین اگر چنانچه به هنگام صحبت کردن یا لبخند زدن از فضا و ناهمواری‌های ما بین دندان‌های خود ناراضی هستید می‌توانید خیلی راحت با مراجعه به بهترین مرکز لمینت و کامپوزیت دکتر قاسمی دندان‌های خود را با استفاده از روش لمینت و کامپوزیت زیبا کنید. با توضیح پله به پله انجام کامپوزیت دندان و همچنین توضیح پله به پله لمینت دندان می‌توانید از مراحل و تفاوت دو روش زیبایی، اصلاح و ترمیم دندان آگاه شوید.

    مقایسه جامع کامپوزیت و لمینت دندان

    کامپوزیت و لمینت دندان هر دو یک هدف را دنبال می‌کنند؛ چرا که هر دو روش به دنبال زیبایی و درخشندگی دندان‌ها هستند که میان آنها تفاوت‌های جزئی در مواد تشکیل دهنده، مراحل درمان و ... وجود دارد که شما با اطلاع از اینکه دوام و طول عمر لمینت دندان بیشتر است یا کامپوزیت دندان می‌توانید بهترین روش را برای درمان انتخاب کنید. در مقایسه لمینت و کامپوزیت دندان می‌توان به مراحل زیر اشاره نمود:

    تفاوت کامپوزیت و لمینت در نحوه نصب و اجرا:

    از لحاظ نحوه اجرا ساخت لمینت در لابراتور و ساخت کامپوزیت توسط دندانپزشک انجام می‌شود.

    تفاوت کامپوزیت و لمینت از لحاظ طول عمر و ماندگاری:

    از لحاظ طول عمر لمینت عمر بیشتری نسبت به کامپوزیت دارد.

    مقایسه لمینت و کامپوزیت از لحاظ قیمت و هزینه:

    قیمت لمینت دندان نسبت به کامپوزیت بیشتر است.

    مقایسه لمینت و کامپوزیت از لحاظ زیبایی و درخشاندگی:

    از لحاظ زیبایی و درخشندگی می‌توان گفت که هم لمینت و هم کامپوزیت هر دو در یک سطح هستند که البته تفاوت‌های جزئی در هر یک وجود دارد. در پاسخ به این سؤال که لمینت زیبایی بهتری به افراد می‌دهد یا کامپوزیت باید گفت که عمل لمینت زیبایی طبیعی‌تری نسبت به کامپوزیت دارد.

    تفاوت کامپوزیت و لمینت از لحاظ برگشت‌پذیری:

    لمینت برگشت‌پذیری ندارد ولی کامپوزیت دارد.

    تفاوت لمینت و کامپوزیت از لحاظ ظرافت:

    لمینت به خاطر عدم ضخامت مواد استفاده شده بر روی دندان ظرافت بیشتری را نسبت به کامپوزیت دارد.

    تفاوت لمینت و کامپوزیت از لحاظ شفافیت:

    لمینت نسبت به کامپوزیت شفافیت طبیعی‌تری دارد و بیشترین شباهت را به دندان نسبت به کامپوزیت دارد.

    تفاوت لمینت و کامپوزیت از لحاظ استحکام:

    لمینت به دلیل مواد و لعابی که در ساخت آن استفاده شده استحکام بیشتری نسبت به کامپوزیت دارد و در برابر جذب رنگ و خرد شدن نیز مقاوم است؛ توجه داشته باشید که روکش‌های کامپوزیت رنگ‌پذیر هستند به همین دلیل لازم است به هنگام مصرف مواد غذایی از مصرف مواد غذایی که ایجاد لکه می‌کنند خودداری کنید.

    تفاوت لمینت و کامپوزیت از لحاظ پوشانندگی پوسیدگی:

    از لحاظ میزان پوشانندگی پوسیدگی اگر دندان‌های شما دارای حفره‌های عمیقی است کامپوزیت نمی‌تواند این ایرادات را به طور کامل برطرف کند به همین خاطر بهتر است از روش لمینت استفاده کنید.
    نکته: اصلی‌ترین و مهمترین تفاوت ما بین لمینت و کامپوزیت دندان در نحوه قالب‌گیری آن است.

    بیشتر بخوانید: کامپوزیت دندان بدون تراش

    لمینت دندان یا کامپوزیت دندان، کدام طبیعی‌تر است؟

    اکثر دندان پزشکان هر دو روش لمینت و کامپوزیت را برای سفیدی و درخشندگی دندان‌ها توصیه می‌کنند؛ ولی آنچه مهم است این است که روکش‌های لمینتی ساخته شده توسط لابراتور شکل ظاهری طبیعی از یک دندان را ارائه می‌کنند.
    بنابراین روکش لمینت نسبت به کامپوزیت کیفیت بالا و طبیعی‌تری از دندان را ارائه می‌کند. البته این بدان معنا نیست که روکش کامپوزیت ایرادی دارد بلکه هر دو روش مزایا و معایبی دارند که افراد بسته به نوع دندان‌های خود و مراقبت و نگهداری که از آنها می‌کنند می‌توانند از این دو روش برای داشتن دندان‌های سالم، تمیز و درخشان استفاده کنند.

    تفاوت طول عمر بین کامپوزیت و لمینت به نوشته سایت کمت مد به به این صورت میباشد:

    طول عمر هر دو بستگی به نحوه نگهداری دندان هایتان دارد. با این حال، طول عمر مورد انتظار لمینت ها و روکش های سرامیکی دو برابر ونیرهای کامپوزیت است. طول عمر کامپوزیت های دندانی حدود 5 تا 7 سال است، در حالی که لمینت ها و روکش های سرامیکی می توانند حدود 10 تا 15 سال عمر کنند. کامپوزیت های دندانی به شدت مستعد تغییرات انبساط حرارتی هستند.

    بهترین مطب دندانپزشکی لمینت و کامپوزیت دندان در شیراز

    بهترین مطب دندانپزشکی لمینت و کامپوزیت دندان در شیراز بدون شک دندانپزشکی دکتر قاسمی است که طی سالهای فعالیت خود توانسته رضایت کاربرانی که به این مرکز مراجعه می‌کنند را به دست بیاورد.
    دندانپزشکی دکتر قاسمی یک مرکز معتبر برای انجام عمل لمینت و کامپوزیت دندان تبدیل شود که شما نیز می‌توانید برای کسب مشاوره و دریافت نوبت با این مرکز تماس بگیرید و سؤالات و نظرات خود را مطرح کنید.

    مشاوره رایگان دندان توسط دکتر قاسمی

    لطفا در صورت تماس با مطب ذکر کنید که از طریق سایت تماس گرفته اید

      دندانپزشکی دکتر سیروس قاسمی

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *