مقالات کامپوزیت

آیا کامپوزیت دندان درد دارد؟

آیا کامپوزیت دندان درد دارد؟

کامپوزیت دندان یک روش درمان زیبایی سریع است که تصور غالب افرادی که قصد انجام کامپوزیت دندان را دارند این است که خدمات دندانپزشکی به خصوص کامپوزیت با درد همراه است که ما در این مقاله به این که آیا کامپوزیت دندان درد دارد؟ دلایل درد بعد از کامپوزیت دندان چیست؟ خواهیم پرداخت. پس برای آگاهی از اینکه آیا درد کامپوزیت دندان طبیعی است در ادامه مطلب با دندانپزشکی دکتر قاسمی همراه ما باشید.

آیا درد پس از کامپوزیت طبیعی است؟

بله درد پس از کامپوزیت دندان طبیعی است.

چگونه درد پس از کامپوزیت را کاهش دهیم؟

پس از انجام کامپوزیت با استفاده از قرص‌های مسکن که پزشک تجویز می‌کند می‌توانید درد ناشی از کامپوزیت دندان را کاهش دهید.

آیا کامپوزیت دندان درد دارد؟

کامپوزیت دندان بهترین، مناسب‌ترین و سریع‌ترین روش درمانی برای از بین بردن پوسیدگی، شکستگی، لب پر شدن و از بین بردن زردی دندان برای داشتن دندان‌های سفید، زیبا و درخشان به شمار می‌رود.

کامپوزیت دندان در شیراز برخلاف باور غالب افراد مبنی بر اینکه آیا کامپوزیت دندان درد دارد؟ معمولاً روشی بدون درد است که اغلب در بی‌حسی فرد انجام می‌شود. البته این مورد به نظر دندان‌پزشک بستگی دارد که با بررسی شرایط دهان و دندان به ویژه لثه‌های بیمار و میزان پوسیدگی و تراشیدن دندان تشخیص می‌دهد که از تزریق داروی بی‌حسی برای عدم درد بیمار استفاده کند یا خیر، تا بیمار بتواند بدون درد دندان‌های خود را زیبا کند.

پس اگر قصد انجام کامپوزیت دندان‌های خود را دارید ولی نگرانی از درد آن مانع از انجام این عمل زیبایی می‌شود با علم به اینکه در انجام و نصب کامپوزیت هیچ درد و ناراحتی را احساس نمی‌کنید، با خیال آسوده می‌توانید دندان‌های خود را زیبا و درخشان کنید.

مشاوره رایگان دندان توسط دکتر قاسمی

لطفا در صورت تماس با مطب ذکر کنید که از طریق سایت تماس گرفته اید

    دندانپزشکی دکتر سیروس قاسمی

    5 علت شایع درد دندان پس از کامپوزیت

    علت درد دندان پس از کامپوزیت رایج‌ترین و مهم‌ترین شکایت افراد پس از کامپوزیت دندان به شمار می‌رود که درد آن ممکن است بین چند روز تا چند هفته طول بکشد. در این زمینه چگونه درد و حساسیت بعد از کامپوزیت را کنترل کنیم؟ مهمترین نکته برای کاهش درد دندان به شمار می‌رود. از مهمترین علل درد دندان پس از کامپوزیت می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

    پوسیدگی دندان زیر کامپوزیت

    از نکات مهم کاهش درد بعد از کامپوزیت چیست؟ این است که دندانپزشک در مراحل نصب کامپوزیت با جرم‌گیری سطح دندان را به طور کلی عاری از هرگونه پوسیدگی دندان می‌کند تا مراجعه کننده در آینده با درد دندان بعد از کامپوزیت مواجه نشود که لازمه این کار این است که به بهترین مرکز کامپوزیت دندان در شیراز دکتر سیروس قاسمی مراجعه نماید. اگر چنانچه دندانپزشک قصور کند و با دقت مراحل نصب کامپوزیت را انجام ندهد به مرور زمان فرد با پوسیدگی دندان مواجه می‌شود.

    عدم رعایت نکات مربوط به سلامت دهان و دندان پس از کامپوزیت

    ساده‌انگاری در مراقبت از سلامت دهان و دندان نه تنها باعث آسیب به بافت کامپوزیت می‌شود، بلکه آسیب جدی به دندان‌ها نیز وارد می‌کند.

    عدم فرم دهی مناسب کامپوزیت

    فرم و همچنین شکل ماده کامپوزیتی باید با فرم دندان‌های فرد تناسب داشته باشد، که این مورد به مهارت دندانپزشک بستگی دارد. اگر دندان‌های بیمار فرم مناسبی نداشته باشد به هنگام صحبت کردن و غذا خوردن مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

    حساسیت یا آلرژیک نسبت به مواد کامپوزیت

    از انواع درد بعد از کامپوزیت دندان حساسیت یا آلرژیک نسبت به مواد کامپوزیتی است که ممکن است دردی را برای فرد بیمار ایجاد نماید که البته این اتفاق به ندرت پیش می‌آید.

    دستکاری بافت لثه‌ها

    دندان‌پزشکان معمولاً برای تنظیم، صاف و یکدست کردن خط لثه‌ها اقداماتی را بر روی لثه انجام و آن را دستکاری می‌کنند و این کاملاً طبیعی است که دستکاری بافت لثه‌ها پس از کامپوزیت ناراحتی و درد برای بیمار به همراه داشته باشد. بنابراین در پاسخ به این سال که آیا درد دندان بعد از کامپوزیت طبیعی است باید گفت چنین دردی کاملاً طبیعی است؛ البته در صورت تداوم و مداوم بودن حتماً باید به دندان‌پزشک مراجعه کنید.

    دلایل درد دندان بعد از کامپوزیت چیست؟

    همانطور که گفته شد کامپوزیت روشی بدون درد است که در بی‌حسی انجام می‌شود؟ بنابراین درد بعد از کامپوزیت چیست؟ طبیعی است که فرد پس از انجام کامپوزیت انواع درد بعد از کامپوزیت دندان را تجربه کند، ولی اگر درد شدید و غیر قابل تحمل باشد فرد باید سریعاً برای درمان به دندان‌پزشک مراجعه کند.

    دلایل درد دندان بعد از کامپوزیت عبارت‌اند:

    حساس شدن نسبت به سرما و گرما

    یکی از دلایل درد بعد از کامپوزیت دندان چیست؟ حساسیت دندان‌ها پس از نصب کامپوزیت نسبت به دمای سرما و گرما است که جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و این نوع درد کاملاً طبیعی است و پس از گذشت چند روز بهبود پیدا می‌کند.

    درد ناشی از جویدن غذا پس از کامپوزیت

    بیشتر افراد پس از انجام کامپوزیت به هنگام جویدن غذا احساس درد می‌کنند که این احساس درد ممکن است ناشی از تراز نبودن کامپوزیت‌ها و یا صاف نبودن لثه‌ها باشد که از دلایل آن می‌توان به توزیع نامناسب کامپوزیت و فشارهای ناشی از جویدن و خوردن غذا بر روی دندان‌ها و فک اشاره نمود. از نکات مهم برای کاهش درد بعد از کامپوزیت چیست این است که حتماً در صورت بروز چنین مشکلی به بهترین دندانپزشک شیراز مراجعه کنید.

    احساس درد مداوم

    برخی از افراد بعد از کامپوزیت درد مداومی را تجربه می‌کنند که این افراد باید برای تشخیص علت درد به دندانپزشک معالج خود مراجعه کنند.

    راه‌های خلاص شدن از درد دندان بعد از انجام کامپوزیت

    همانطور که قبلاً گفتیم درد بعد از کامپوزیت کاملاً طبیعی است؛ اما اگر چنانچه شدت درد شما را اذیت کرد در چگونه درد و حساسیت بعد از کامپوزیت را کنترل کنیم؟ می‌توانید از داروهای مسکن همچون ایبوپروفون برای کاهش درد استفاده کنید. ولی اگر چنانچه شدت درد به قدری بود که نتوانستید آن را تحمل کنید حتماً با دندانپزشک خود تماس یا به مطلب وی مراجعه کنید.

    آیا می‌توان از درد بعد از انجام کامپوزیت جلوگیری کرد؟

    از نکات مهم برای کاهش درد بعد از کامپوزیت دندان چیست؟ می‌توان به رعایت مراقبت‌ها و دستورالعمل‌های دندانپزشک، مراقبت از سلامت دهان و دندان با استفاده از مسواک زدن، نخ دندان و دهان‌شوی، مصرف قرص‌های مسکن با نظر پزشک، استفاده از یخ و شستشوی دهان با محلول آب ولرم و نمک اشاره نمود.

    آیا درد بعد از انجام کامپوزیت نشانه وجود مشکل جدی است؟

    به طور کلی در پاسخ به این سؤال که آیا درد بعد از انجام کامپوزیت دندان طبیعی است؟  آیا درد بعد از کامپوزیت نشانه وجود مشکل جدی است؟ باید گفت: به طور کلی درد پس از انجام و نصب کامپوزیت کاملاً طبیعی است و به مرور زمان این درد کاهش و از بین می‌رود. ولی اگر چنانچه درد ادامه‌دار بود و یا شدت آن خیلی بیشتر از حد طبیعی بود حتماً برای درمان به بهترین مرکز کامپوزیت دندان در شیراز مراجعه کنید.

    توجه داشته باشید که اگر دندان‌پزشک مهارت کافی نداشته باشد ممکن است به بافت دندان آسیب وارد و مشکلاتی را برایتان ایجاد کند.دلیل درد بعد از کامپوزیت دندان به نوشته سایت ایده آل دنتیستری عبارتند از:

    انقباض پلیمریزاسیون : کامپوزیت ها (پرکردگی های سفید) زمانی که سفت می شوند کمی منقبض می شوند. به طور کلی دندانپزشک مواد را به شکل مایع تا خمیری داخل حفره قرار می دهد و سپس از یک نور قوی (LED یا هالوژن) برای سفت شدن فوری مواد استفاده می کند. اگر مواد کامپوزیت به طور نادرست یا به صورت فله ای قرار داده شود، کامپوزیت به اندازه ای منقبض می شود که یا اجازه می دهد شکاف کوچکی در اطراف پرکردگی ایجاد شود یا در واقع دندان را به هم می کشد. در هر صورت دندان به گرما و سرما حساس می شود.

    تا چه مدت پس از انجام کامپوزیت درد خواهیم داشت؟

    دردهای پس از کامپوزیت دندان تا چند روز به دلیل نوع عمل کامپوزیت کاملاً طبیعی است. البته لازم به ذکر است که به هنگام نصب کامپوزیت معمولاً بیشتر دندان‌پزشکان بسته به تشخیص خود از داروی بی‌حسی برای درمان کامپوزیت استفاده می‌کنند تا بیمار دردی را حین اجرای کامپوزیت حس نکند. کامپوزیت دندان تا چند روز درد قابل تحملی دارد و پس از آن درد  از بین می‌رود ولی اگر درد دندان زیاد و ادامه‌دار بود باید بیمار به دندان‌پزشک خود مراجعه کند.

    در نهایت باید متذکر شد که کامپوزیت سریع و بدون درد دندان توسط یک دندانپزشک ماهر انجام میشود. ونیر کامپوزیت در شیراز توسط دکتر سیروس قاسمی انجام می‌شود. شما بیماران عزیز میتوانید جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید. 

    مشاوره رایگان دندان توسط دکتر قاسمی

    لطفا در صورت تماس با مطب ذکر کنید که از طریق سایت تماس گرفته اید

      دندانپزشکی دکتر سیروس قاسمی

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *