مقالات کامپوزیت

جلسات و مدت زمان کامپوزیت دندان چقدر است

جلسات و مدت زمان کامپوزیت دندان چقدر است

کامپوزیت دندان سریع‌ترین روش ترمیم دندان‌های آسیب دیده، بهترین گزینه برای آن دسته از افرادی است که قصد از میان بردن ایرادات دندانی خود را در سریع‌ترین زمان ممکن دارند؛ به گونه‌ای که انجام آن اغلب در یک جلسه انجام می‌شود. آیا می‌دانید تعداد جلسات کامپوزیت دندان چقدر است؟ مدت زمان انجام کامپوزیت برای هر نوع دندان چقدر است؟ برای پاسخ به این سؤالات و سؤالات مشابه از این دست در ادامه مطلب با دندانپزشکی دکتر قاسمی همراه ما باشید.

بیشترین سوالاتی که در مورد سن مناسب برای کامپوزیت پرسیده می شود:

تعداد جلسات کامپوزیت دندان چقدر است؟

تعداد جلسات کامپوزیت دندان در صورت داشتن دندان‌های سالم تنها در یک جلسه است.

آیا ممکن است مدت زمان کامپوزیت دندان طولانی شود؟

بله، در صورت داشتن دندان‌های ناسالم و لثه‌های خراب ممکن است روند درمان طولانی شود.

مدت زمان انجام کامپوزیت برای هر دندان چقدر است؟

مدت زمان انجام کامپوزیت برای هر دندان بین 40 تا 60 دقیقه است.

مدت زمان لازم برای کامپوزیت هر دندان به صورت میانگین

مدت زمان کامپوزیت برای هر دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد که از مهم‌ترین آن می‌توان به میزان سلامت دهان و دندان و همچنین نیاز یا عدم نیاز به درمان‌های جانبی اشاره نمود.

بنابراین اینکه تعداد جلسات کامپوزیت چقدر است و آیا کامپوزیت روندی طولانی دارد؟ باید گفت چنانچه دهان و دندان بیمار سالم باشد و از سلامت کافی برخوردار باشد به گونه‌ای که نیاز به هیچ گونه درمان جانبی نداشته باشد کامپوزیت دندان در شیراز اغلب در یک جلسه انجام می‌شود.

اگر چنانچه لثه فرد پوسیده یا ناسالم باشد بسته به میزان خرابی مدت زمان انجام کامپوزیت برای هر نوع دندان چقدر است طولانی‌تر می‌شود، چرا که می‌بایست مدت زمانی که برای درمان ناسالم بودن دندان مورد نیاز است را بر تعداد جلسات  کامپوزیت دندان اضافه نمود.

اگر دندان فرد سالم باشد کامپوزیت در سریع‌ترین زمان و تنها در یک جلسه انجام می‌شود و اگر دندان‌های فرد مراجعه کننده ناسالم باشد بسته به تعداد دندان‌های خراب به ویژه لثه‌ها روند درمان و کامپوزیت طولانی و طی دو تا سه جلسه انجام می‌شود.

آیا دندانپزشک در کاهش یا افزایش مدت زمان کامپوزیت نقش دارد؟

بله؛ سرعت دست دندانپزشک نقش بی‌بدیلی در کاهش یا افزایش مدت زمان کامپوزیت دندان دارد.

مشاوره رایگان دندان توسط دکتر قاسمی

لطفا در صورت تماس با مطب ذکر کنید که از طریق سایت تماس گرفته اید

دندانپزشکی دکتر سیروس قاسمی

بیشتر بخوانید: قیمت کامپوزیت دندان

تعداد جلسات درمانی و مدت زمان لازم برای انجام ونیر کامپوزیت

تعداد جلسات کامپوزیت دندان چقدر است؟ بیشتر افرادی که کامپوزیت را برای زیباتر و جذاب‌تر کردن لبخند خود انتخاب می‌کنند به دنبال این هستند که از مزایای درمان سریع کامپوزیت دندان در شیراز بهره‌مند شوند. بنابراین یکی از مهمترین دلایلی که باعث می‌شود افراد از روش کامپوزیت استفاده کنند این است که علاوه بر مدت زمان کوتاه درمان که معمولاً تنها در یک جلسه انجام می‌شود. کامپوزیت زیبایی و درخشندگی خاصی است و رنگ طبیعی همچون دندان‌های طبیعی شما دارد.

در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود آیا کامپوزیت روندی طولانی دارد؟ باید گفت مدت زمان کامپوزیت دندان بسیار کوتاه است به همین دلیل روشی مقرون به صرفه محسوب می‌شود.

مدت زمان انجام کامپوزیت برای هر نوع دندان چقدر است و آیا انجام کامپوزیت برای هر نوع دندان متفاوت است؟ مدت زمان کامپوزیت دندان در شیراز بسته به شرایط دهان و دندان بیمار متفاوت است طوریکه اگر دندان‌های بیمار دارای پوسیدگی شدید باشد و یا لثه آن نیاز به درمان جداگانه‌ای داشته باشد روند درمان کامپوزیت نیز کمی طولانی‌تر می‌شود.

روال درمان زیبایی کامپوزیت دندان به صورت زیر انجام می شود:

کامپوزیت دندان یک درمان زیبایی است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به سایر روش‌ها دندان‌های شما را سفید، زیبا و درخشان می‌کند؛ به همین دلیل با استقبال عموم مردم مواجه شده است که قیمت به مراتب کمتری نسبت به سایر روش‌های درمانی به خصوص لمینت دندان دارد. لمینت را در لابراتور آماده می‌کنند ولی کامپوزیت را پزشک آماده می‌کند. مراحل انجام کامپوزیت دندان به قرار زیر است:

مراجعه به دندانپزشک

در نخستین گام شما برای انجام کامپوزیت دندان و دریافت نوبت باید به بهترین مرکز کامپوزیت دندان در شهر خود مراجعه کنید. در صورتیکه ساکن شیراز هستید ما به شما دندانپزشکی دکتر قاسمی را معرفی میکنیم. 

بررسی سلامت دهان و دندان

پس از مراجعه به مطب یا کلینیک دندانپزشکی، دندانپزشک سلامت دهان و دندان را بررسی می‌کند و اگر شما دارای دندانهای خراب یا ناسالم باشید دندان پزشک با استفاده از روش‌های مختلف آن را درمان و برای کامپوزیت آماده می‌کند.

آماده کردن دندان

در این مرحله دندانپزشک دهان و دندان را کاملاً آماده کامپوزیت می‌کند.

انتخاب رنگ کامپوزیت

در این مرحله شما باید رنگ دلخواه که معمولاً سفید طبیعی تا شیری است را برای کامپوزیت دندان در شیراز انتخاب کنید.

قرار دادن مواد کامپوزیتی بر روی دندان

در این مرحله دندانپزشک مواد کامپوزیتی را بر روی دندان قرار و به آن فرم دلخواه را می‌دهد. سپس با استفاده از نور یا اشعه مخصوص آن را سفت می‌کند.

پولیش دندان

پس از فرم دهی دندانپزشک کامپوزیت را پولیش می‌کند.

تست کامپوزیت

آخرین مرحله کامپوزیت دندان در شیراز تست کردن کامپوزیت توسط پزشک است که پس از آن مراجعه کننده می‌تواند از داشتن دندانهای زیبا لذت ببرد.

مدت زمان لازم برای کامپوزیت هر دندان  در موارد مؤثر در سریع‌تر شدن انجام کامپوزیت دندان چقدر است؟ معمولاً بین 40 تا 60 دقیقه است.

بیشتر بخوانید:  دندانپزشکی قسطی

مدت زمانی که کامپوزیت هر نوع دندان با توجه به نوع و میزان خرابی اش طول می کشد

توجه داشته باشید که مدت زمان انجام کامپوزیت دندان نسبت به لمینت کمتر است و سریع‌تر از لمینت انجام می‌شود با این حال در ذکر توضیح مراحل انجام لمینت دندان ذکر شده است که طول عمر لمینت بیشتر است.

کامپوزیت دندان طی چند مرحله بر روی دندان نصب می‌شود که این مراحل شامل  انتخاب رنگ دندان کامپوزیت، آماده نمودن دندان برای انجام کامپوزیت، فرم دادن کامپوزیت و چسباندن آن، پالیش و ارزیابی انجام می‌شود.

در اینکه موارد مؤثر در سریع شدن انجام کامپوزیت دندان چقدر است به مهارت، تخصص و تجربه پزشک در انجام این مراحل بستگی دارد؛ البته لازم به ذکر است نصب کامپوزیت برای هر دندان در حدود 40 تا 60 دقیقه است. البته در صورت وجود خرابی لثه ها و … اگر خرابی زیاد باشد دندانپزشک ابتدا در یک جلسه خرابی را رفع و سپس در جلسه بعدی درمان کامپوزیت را شروع می‌کند.

دلیل کم بودن مدت زمان انجام کامپوزیت این است که ونیر کامپوزیت را دندانپزشک بر روی دندان قرار و به آن فرم می‌دهد و نیازی نیست آن را در لابراتور آماده کند.

بیشتر بخوانید: دندانپزشکی بدون درد

میزان خرابی‌های هر نوع دندانی چه تأثیری در روند انجام لمینت دارد؟

یکی از عوامل مهم در کاهش یا افزایش روند درمان لمینت به سلامت دهان و درمان هر شخص بستگی دارد به گونه‌ای که میزان سلامت دهان و دندان هر فرد و همچنین تعداد دندان‌های سالم و ناسالم هر فردی تعداد جلسات لمینت را مشخص می‌کند.

البته لازم به ذکر است تعداد جلسات لمینت دندان نسبت به کامپوزیت دندان بیشتر است که دلیلی آن این است که کامپوزیت توسط پزشک ساخته می‌شود ولی لمینت در لابراتور ساخته می‌شود.

میزان خرابی هر دندان باعث طولانی‌تر شدن روند درمان لمینت می‌شود؛ چرا که دندانپزشک در ابتدا باید خرابی یا عفونت مربوط به لثه ها در صورت داشتن عفونت را رفع و سپس لمینت را انجام دهد و عدم توجه به این مورد قبل از لمینت باعث ایجاد مشکلاتی در آینده می‌شود.

بنابراین هم در لمینت و هم در کامپوزیت سلامت دهان و دندان نقش پر رنگی در طولانی‌تر شدن روند درمان دندان دارد که هر چقدر پوسیدگی و خرابی دندان‌ها بیشتر باشد مدت زمان درمان نیز طولانی‌تر می‌شود.مراحل پوسیدگی دندان به نوشته سایت کلیولند کلینیک عبارتند از:

2 مرحله اصلی پوسیدگی دندان وجود دارد:

دمینرالیزاسیون : در مرحله اول، ممکن است متوجه لکه های کوچک، سفید و گچی روی دندان خود شوید. این به دلیل تجزیه مواد معدنی در مینای دندان شما است.
پوسیدگی مینا : در صورت عدم درمان، پوسیدگی دندان پیشرفت می کند و به شکستن مینای دندان ادامه می دهد. در این مرحله، حفره ها (سوراخ ها) ممکن است قابل توجه شوند. لکه های سفید ممکن است به رنگ قهوه ای روشن تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید: کامپوزیت دندان پوسیده

نتیجه گیری 

یکی از عوامل مؤثر در کاهش تعداد جلسات کامپوزیت دندان به سرعت عمل دست دندانپزشک در کنار تخصص، مهارت و تجربه وی بستگی دارد؛ به همین دلیل اگر دارای دندان‌های ناسالم و زرد هستید و می‌خواهید با روش ونیر کامپوزیت در شیراز دکتر سیروس قاسمی دندان‌های خود را زیبا کنید می توانید برای دریافت نوبت و مشاوره با مطب  دندانپزشکی دکتر قاسمی تماس بگیرید.

دریافت وقت معاینه بصورت آنلاین

بارگذاری...

2 نظرات درباره “جلسات و مدت زمان کامپوزیت دندان چقدر است

  1. محمدامین زارعی گفت:

    سلام آقای دکتر میشه بگید بصورت کلی کامپوزیت دندان چند جلسه طول می کشد؟

    1. hadis.askarian16@gmail.com گفت:

      سلام و درود
      کامپوزیت دندان طی یک جلسه قابل انجام است و فقط تعداد ساعات جلسه درمانی برای بیماران مختلف بسته به تعداد دندان ها متفاوت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *