مقالات کامپوزیت

طول عمر کامپوزیت دندان

طول عمر کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان بسته به زیبایی و دوامی که دارد دائمی و همیشگی نیست؛ عمر مفید کامپوزیت دندان بین 5 تا 7 سال است. عواملی همچون جنس کامپوزیت، تخصص و مهارت پزشک و همچنین مراقبت‌های پس از کامپوزیت در کاهش یا افزایش طول عمر کامپوزیت دخیل هستند. ما در این مقاله از مجموعه مقالات خود به طول عمر کامپوزیت دندان و همچنین راه‌های افزایش طول عمر کامپوزیت دندان خواهیم پرداخت. پس در ادامه مطلب نیز همراه ما باشید.

بیشترین سوالاتی که در مورد کامپوزیت پرسیده می شود:

طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است؟

کامپوزیت دندان به طور متوسط 5 تا 7 سال عمر می‌کند.

آیا احتمال شکسته شدن کامپوزیت دندان به راحتی وجود دارد؟

احتمال شکسته شدن کامپوزیت دندان در صورت عدم انجام مراقبت‌های لازم وجود دارد.

آیا کامپوزیت یک روش درمان زیبایی دائمی است؟

کامپوزیت مانند هر عمل زیبایی یک روش درمان دائمی نیست.

مشاوره رایگان دندان توسط دکتر قاسمی

لطفا در صورت تماس با مطب ذکر کنید که از طریق سایت تماس گرفته اید

    دندانپزشکی دکتر سیروس قاسمی

    طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است؟

    بیشتر مراجعه کنندگان استفاده از خدمات دندانپزشکی برای کامپوزیت دندان به دنبال آن هستند که بدانند طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است؟ کامپوزیت دندان یک روش ترمیمی و زیبایی دائمی محسوب نمی‌شود و طول عمر مشخص و مفیدی بین 5 تا 7 سال دارد.

    البته ناگفته نماند در صورت انجام مراقبت‌های لازم و مراجعه به بهترین دندانپزشک شیراز برای کامپوزیت می‌توان بر طول عمر کامپوزیت دندان افزود و از روش‌های افزایش ماندگاری و راه‌های افزایش طول عمر کامپوزیت دندان اطلاع حاصل نمود و دوام و ماندگاری کامپوزیت دندان را تا حدود زیادی افزایش داد.

    کامپوزیت یک روش درمانی سریع برای زیبایی دندان از طریق فرم دادن مواد خمیری ونیر کامپوزیت به شمار می‌رود که درمان آن تنها در یک جلسه انجام می‌شود و زیبایی را به هنگام صحبت کردن و لبخند زدن به شما هدیه می‌کند. زیبایی دندان باعث زیبایی چهره می‌شود و همین عامل نقش پر رنگی در افزایش روحیه و اعتماد به نفس فرد به هنگام سخنرانی و لبخند زدن ایجاد می‌کند.

    کامپوزیت دندان تا چند سال دوام می آورد؟

    طول عمر، دوام و ماندگاری کامپوزیت دندان یکی از دغدغه‌های اصلی آن دسته از افرادی به شمار می‌رود که به دنبال اصلاح لبخند زیبای خود هستند. به همین دلیل یکی از سؤالات پر تکرار مراجعه کنندگان از ما این است که متوسط طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است؟

    در حال حاضر خوشبختانه بسته به پیشرفت تکنولوژی و استفاده از مواد با کیفیت برای کامپوزیت دندان همچون ونیر کامپوزیت متوسط طول عمر کامپوزیت دندان بین 5 تا 7 سال است؛ البته بسته به کیفیت موادی که برای کامپوزیت استفاده می‌شود و همچنین مهارت و تجربه پزشک در کنار مراقبت و نگهداری اصولی ممکن است طول عمر کامپوزیت دندان افزایش پیدا کند.

    روش‌های افزایش ماندگاری کامپوزیت دندان

    در ارتباط با افزایش طول عمر کامپوزیت دندان فاکتورهای مهمی دخیل هستند؛ بنابراین در ذکر عوامل مؤثر بر طول عمر کامپوزیت دندان پس از انجام کامپوزیت دندان باید به توصیه‌های دندان‌پزشکان توجه نمود و مراقبت‌های لازم را برای راه‌های افزایش طول عمر کامپوزیت دندان انجام داد.

    روش‌های افزایش ماندگاری کامپوزیت دندان عبارت‌اند از:

    پس نصب کامپوزیت دندان 24 تا 48 ساعت از خوردن و آشامیدن غذاهای سرد و گرم پرهیز کنید

    پس از انجام کامپوزیت لازم است در خوردن و آشامیدن غذاهای رنگی احتیاط کنید و از خوردن غذاهای سفت بپرهیزید.

    سلامت دهان و دندان را رعایت کنید؛ چرا که مهمترین عامل در افزایش طول عمر کامپوزیت دندان رعایت بهداشت دهان و دندان است که باید از طریق مسواک زدن و نخ دندان و همچنین استفاده از دهان‌شوی آن را رعایت کنید. البته برای استفاده از دهان‌شوی لازم است با پزشک خود مشورت کنید.

    از استعمال دخانیات پرهیز نمایید؛ استعمال دخانیات باعث کاهش طول عمر ونیر کامپوزیت چقدر است می‌شود

    برای مراقبت و نگهداری از کامپوزیت هر 6 ماه برای چکاپ دندان‌ها به دندانپزشک خود مراجعه کنید

    بیشتر بخوانید:کامپوزیت دندان جلو

    موارد کاهش دهنده ماندگاری کامپوزیت دندان چیست؟

    اگر از دندان‌های خود پس از انجام کامپوزیت مراقبت کنید طول عمر کامپوزیت کاهش پیدا می‌کند؛ به همین دلیل مراقبت‌های پس از انجام کامپوزیت دندان بسیار مهم است.

    از مهمترین عوامل کاهش ماندگاری کامپوزیت دندان می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

    عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ماندگاری کامپوزیت دندان را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد

    استعمال از دخانیات باعث تغییر رنگ کامپوزیت دندان می‌شود

    مصرف بیش از حد نوشیدنی‌های رنگی همچون چای و قهوه و همچنین غذاهای رنگی باعث کاهش ماندگاری کامپوزیت می‌شود

    فشار زیاد به دندان‌ها

    خوردن ناخن‌ها

    دندان قروچه اثر مخربی بر روی کامپوزیت می‌گذارد به همین دلیل اگر این عادت را دارید حتماً آن را با دندانپزشک در میان بگذارید.

    ذکر عوامل مؤثر بر ماندگاری کامپوزیت

    عوامل مؤثر زیادی باعث ماندگاری کامپوزیت بر روی دندان می‌شود که توجه به آنها باعث می‌شود تا شما بتوانید تا مدتها دندان‌های سفید و درخشانی داشته باشید و از مزایای آن بهره ببرید. توجه داشته باشید که عدم توجه به عوامل مؤثر بر طول عمر کامپوزیت دندان در شیراز باعث می‌شود تا شما پس از مدتی برای ترمیم به دندانپزشک مراجعه کنید. برای جلوگیری از مشکلات آتی ناشی از کامپوزیت دندان لازم است عواملی را که باعث افزایش طول عمر کامپوزیت می‌شود را رعایت کنید.

    تخصص و مهارت دندان پزشک

    نخستین عامل تعیین کننده در راه‌های افزایش طول عمر کامپوزیت دندان تخصص و مهارت پزشکی است که قصد انجام کامپوزیت دندان را دارد. توجه داشته باشید که اگر احیاناً دندان پزشک مهارت کافی نداشته باشد شما می‌بایست پس از گذشت مدتی دوباره برای ترمیم و تعویض کامپوزیت به پزشک مراجعه کنید.

    نوع و روش نصب کامپوزیت روی دندان‌ها

    نوع روش نصب کامپوزیت بر روی دندان نیز عاملی تعیین کننده در ذکر عوامل مؤثر بر طول عمر کامپوزیت به شمار می‌رود که لازم است توسط دندانپزشکی که در این زمینه مهارت لازم را دارد انجام شود تا از افتادگی و شکستگی دندان در آینده بتوان جلوگیری کرد.

    برند و جنس کامپوزیت دندان

    جنس کامپوزیت دندان عاملی تعیین کننده بر طول عمر کامپوزیت دندان به شمار می‌رود؛ به همین دلیل لازم است نزد پزشکی برای کامپوزیت بروید که از بهترین و مرغوب‌ترین مواد برای کامپوزیت استفاده می‌کند. اگر جنس مواد با کیفیت نباشد آیا احتمال شکسته شدن کامپوزیت دندان به راحتی وجود دارد و از عمر کامپوزیت کاسته می‌شود.

    نوع و جنس دندان

    نوع و جنس دندان نیز عاملی مؤثر بر طول عمر کامپوزیت محسوب می‌شود که باید به آن توجه داشت و برای ایجاد آن از بهترین مواد کامپوزیتی استفاده نمود. توجه داشته باشید که اگر کامپوزیت بر روی آن دسته از دندان‌هایی که از آن بیشتر برای گاز زدن مواد غذایی استفاده می‌شود مورد استفاده قرار بگیرید قطعاً طول عمر آن کاهش پیدا می‌کند.انواع دندان به نوشته سایت ویکی پدیا عبارتند از:

    در داخل استخوان‌های هر فک (فک بالا و فک پایین) حفره‌هایی وجود دارد که ریشهٔ دندان‌ها درون آن قرار می‌گیرد.

    نام این پنج دندانْ از خطِّ وسط به طرفِ عقب عبارت است از: دندان پیش میانی که به‌طورِ قراردادی با حرفِ A نشان داده می‌شود. دندان پیش طرفی یا B. دندان نیش یا C. دندان‌های آسیای کوچک یا D. دندان‌های آسیای بزرگ یا E. تعداد و نوع دندان‌ها در فکِ بالا و پایین یکسان است. در هر فک نیز تعداد و نوع دندان‌هایِ نیمهٔ راست و چپ مشابه هستند) و ۳۲ دندان دائمی‌اند.

    رعایت مراقبت‌های بعد از کامپوزیت

    مهم است فردی که کامپوزیت دندان را انجام می‌دهد چگونه از کامپوزیت دندان خود مراقبت کنیم را نیز یاد بگیرد و مراقبت‌های پس از کامپوزیت را طبق دستور العمل پزشک انجام دهد و از این طریق دوام و ماندگاری کامپوزیت دندان را افزایش دهد.

    کامپوزیت دندان یک درمان زیبایی دائمی نیست که طول متوسط عمر آن 5 تا 7 سال است. مهارت پزشک نقش مهمی در افزایش طول عمر کامپوزیت دارد؛ بنابراین اگر چنانچه قصد انجام کامپوزیت دندان را دارید به بهترین مرکز کامپوزیت دندان در شیراز دکتر سیروس قاسمی مراجعه و لبخند خود را زیباتر از گذشته کنید.

    مشاوره رایگان دندان توسط دکتر قاسمی

    لطفا در صورت تماس با مطب ذکر کنید که از طریق سایت تماس گرفته اید

      دندانپزشکی دکتر سیروس قاسمی

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *